lördag 5 november 2011

Alla helgons helg!

Vår fredagkväll tillbringade vi hos familjen Lövgren. Max och Noah hade längtat hela dagen efter att få leka och busa tillsammans. Vi åt pizza och hade en kanonmysig kväll tillsammans. Grabbarna hade knappt tid att sitta ner, de gjorde ett "quickstop" innan de sprang i väg och lekte igen!

Barnen hade så otroligt roligt hela kvällen och Markus lekte massor med små. Bla fick de åka runt på en filt....


Lite tuffare när de små skulle dra Markus!

Vi fick pratat, skrattat, kikat på Idol och snackat lite om vår Lalandiaresa över nyår. Tusen tack för en rolig kväll!

I dag var vi ute hela förmiddagen och höströjde i trädgården. Markus och Max hjäpte till massor!


Mååååånga löv blev det!




Nicke klippte med häcksaxen och det såg ganska vågat ut.....

5 november 2011 så blommar sommarblommorna än!


Efter 2 1/2 timme ute så var det mysigt att krypa in. Max spelade Nalle Puh och koncentrerade sig...


Markus åkte med grannpojken för att vara med på hans kalas på Jutan och det är ju det roligaste Markus vet - att få köra kick där inne! Lyckan var total när han for i väg strax efter kl 16.


Jag hoppade i löparkläderna och sprang upp till kyrkogården i Bårslöv, där Nicke, Max, Ella och Gabriel mötte upp mig. Vi tände ljus på gravarna där och Max och Gabriel gick in i kyrkan också. Jag kände mig inte rätt klädd för att gå in där så jag och Nicke stannade utanför. Det är verkligen vackert på kyrkogården när det är Alla helgons dag, med alla ljus överallt.


När vi kom hem blev det helstekt fläskfilé, potatisgratäng och grönsaker till middag. Sen körde Nicke hem Ella och Gabbi när han hämtade Markus i stan. Nu blir det soffan, godis, en film är hyrd och vi sätter nog "Så mycket bättre" på inspelning och ser det sen. Skönt att kunna spola när det är reklam!


I morgon ska jag och Nicke ha egentid! Jag har ordnat så mamma och Wille tar barnen några timmar och då ska vi passa på att åka till Väla, hålla handen, shoppa lite, kika på julklappar och äta lunch.

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ni har haft! Skönt med lite egentid imorgon.

    SvaraRadera
  2. Skön helg! Ha det så mysigt i morgon på Väla! Jag har inte varit där än, ska ju vara riktigt stort nu...
    Hälsa familjen - Sov gott, kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Så soligt ni hade det igår. Här ligger dimman som ett lock över bygden, vet inte när vi såg blå himmel sist!?

    Det var länge sedan vi såg ett program på någon av reklamkanalerna i realtid längre. När man kan spola förbi reklamen blir det så mycket mer effektivt tv-tittande.

    Ha en mysig dag på Väla!

    SvaraRadera