fredag 18 november 2011

Härliga fredag!

Veckan har swischat förbi och nu är det fredag. Igen. Hur sjutton kan veckorna gå så fort? Lika bra att sluta ställa sig den frågan för svaret lär vi aldrig få.

Jag har verkligen tränat mycket, har blivit något varje dag. Spinning i källaren, Perelli-övningar och en löprunda har det blivit. Brödet har fått på korgen och gröten har kokats varje morgon. Inget gott på kvällarna och vips så var faktiskt ett kg borta i veckan! De där retliga tre som hamnat extra på kroppen tänker jag kämpa bort och det krävs faktiskt en del tänk och träning. Ibland glömmer man faktiskt att det slunkit ner några pepparkakor där och en chokladrad där. Nope, måste stoppas i tid då jag inte trivs när byxorna sitter tight!

I onsdags var pappa och Lena här. Jag bjöd på middag som fars dag present till pappa och vi hade en mysig kväll med god mat, bokbussbesök och cheescake a la viktväktarrecept. En toppenmysig kväll!

I dag har Nicke varit ledig så han och Max har fixat massor. De har bla hunnit handla och skruva i sär, flytta hylla till källaren och sen skruva i hop igen. Händiga killar! Markus har lekt hemma hos Oscar hela eftermiddagen och de hade haft hur kul som helst.

Nu i kväll har vi varit vid affären och grabbarna köpte vars en godispåse!


Jag ska byta till träningskläder och ta ett pass på spinningcykeln innan soffan, Idol och lite mörk choklad! Japp Nina, det har letat sig in i vårt hus också! Men jag klarar inte 70-90% än, men jag jobbar mig uppåt=)

Visst ja, kvällen ska också innefatta en toning av håret med maken som frisör! Tänkte bli lite mörkare igen - vad tror ni om det?


Ha en mysig fredagkväll och heja Robin i Idol!!



1 kommentar:

  1. Gott jobbat vännen!!!! Bra mix av träning och rätt tänk vad gäller det där lilla extra som man stoppar i sig! Sammantaget blir det ju en hel del man unnar sig om man tar ett par pepparkakor här, en rad choklad där osv (och visst SKA man få unna sig ibland, men kanske inte varje kväll :-))

    Jag hoppas jag kan komma igång med träningen nu i veckan, dock blir det ingen box idag. Dels pga att det krockar med Annies balett men jag hade nog ändå inte boxats idag, har bestämt mig för att vara duktig och verkligen vänta ut viruset i kroppen. Men när jag väl sätter igång igen, då j-lar...! Du känner väl mig, finns inga mellanlägen! ;-)

    Ska bli SÅ mysigt att ses på lördag!!!! :-)

    SvaraRadera