måndag 7 november 2011

Mjölksyra de luxe!

När jag hämtade Max i dag så fick jag till min stora glädje se att Ingrid hade klippt honom. Det är guld värt att han får det gjort hos henne, vilken service! Jag hade på vägen dit tänkt fråga om hon kan ta mig någon dag och jag hann knappt ställa frågan innan jag satt på en stol, hade skynket runt mig och hon klippte en bra bit på mina slitna toppar. Världens bästa Ingrid är bra på allt=)

Jag och Max skyndade oss hem, bytade om och begav oss ner till skogen. Dit hade Nicke och Markus gått en liten stund innan oss för att fiska. Markus var verkligen ivrig över att få testa sitt fina spö som han gjorde i går!


Max testade att fånga med håven....

Världens finaste Markus!

"Jag fick något pappa!" Jodå, där låg några stenar=)

Jag hade tagit på löparkläderna och tänkte springa en runda när vi var klara i skogen. Men så bestämde jag mig för att träna i skogen när vi var där tillsammans. Gul väst så kan ingen ta mig för en älg i skogen;-)

Jag sprang en bit in i skogen och vände sen tillbaka till grabbarna. Sen tyckte Nicke att jag kunde intervallträna i backen där han brukar springa. Sagt och gjort, det var bara att köra i gång.....

Ser ni den gula pricken längst upp? Japp, med galen mjölksyra i benen så tog jag mig upp tre gånger, sen hade jag ingen kraft kvar i benen. Det är som att springa uppför en vägg!


När fiskelyckan inte infann sig (tydligen smarta fiskar i Råån) så kastade grabbarna sten från bron och då sprang jag några rundor till innan vi begav oss hem.


Markus har fått läsläxa som ska läsas varje vecka (olika böcker de får hem varje vecka) och så ska vi som föräldrar lyssna och skriva på ett kort att vi har hört. Så i kväll valde vi att ligga i sängen jag och Markus så läste han böckerna för mig. Det dröjer nog inte länge innan Markus hinner läsa textremsorna på tv, det går undan nu=)

1 kommentar:

  1. Gott jobbat i backen!!

    Det är samma princip som A&V har med sina läsläxor. De får ny läsläxor varje torsdag som ska lämnas in torsdagen därpå. De sätter streck i ett protokoll för hur många gånger de läst läxorna för oss föräldrar och sen signerar vi protokollet innan de lämnas in på torsdagen. :-)

    SvaraRadera