tisdag 29 november 2011

Stormig advent!

Tre dagar i backspegeln sen sist och man kan väl bokstavligen säga att dagarna har blåst förbi. I söndags var det ju första advent och tomtenissarna hade lagt paket i säcken på trappan. Markus fick en plånbok och Max en leksaksmobiltelefon. Det är en mysig tradition vi har att det varje advent ligger paket på trappan och när de har öppnat så tänder vi ljuset!

Vid 11 så var vi hos Marie i Döshult för lunch med alla barnen, även Sofie kom dit med hennes lilla tjej. Det var riktigt länge sedan vi sågs och det var mysigt att prata i kapp och se hur minstingarna har växt. När vi hade tjattrat klart några timmar senare så körde jag och grabbarna till mamma och Wille. De hade adventsfika för familjen och bjöd på massa gott!


Jag blev överraskad då jag fick ett stort paket som innehöll en almanacka från Body shop!


En lucka för varje dag som innehåller "godsaker" för en mamma! Ska bli roligt att se vad som finns i luckorna.



Vi körde hem vid 16 tiden och då hade stormen dragit igång rejält. Tycker det är läskigt när det blåser så, känns som något ska komma farande genom fönsterrutorna! Vi klarade oss utan skador tack och lov, men det var stor förödelse på många platser.


Träningen löper på bra och det blir något varje dag. Känns bra att jag lämnat vitt bröd bakom mig, kokar gröt på morgnarna, skippar godsaker på vardagarna etc. De där tre kilona ska vara väck till jul och Berit tog inte dem med sig;-)

2 kommentarer:

  1. Kul grej med julkalendern. :-)

    Det var lugnt med blåsten igår men idag friskar det i igen. Höststormar i december (nåja, det är ju iaf dec imorgon) känns helt fel. Men det är ju bara att köpa läget!

    SvaraRadera
  2. Hej! vilken rolig julkalender :D
    Jätte bra blogg du har :)
    Jag har frågestund på min blogg så ställ gärna en fråga om du vill :)http://eellinooree.blogg.se
    Ha en bra kväll! kram

    SvaraRadera