torsdag 10 november 2011

Kattfika!

I dag har Max bakat katt! Inte varje dag man får med sig en katt också när man hämtar sina barn.


Alla barnen hade fått baka vars en i dag hos Ingrid och den fikade vi på när vi kom hem!

Veckan har rullat på och varit ganska lugn. Nicke har snorat på för fullt och Markus är också fortfarande snorig och lite hostig. Jag har *peppar,peppar* klarat mig än så länge och jag hoppas att det förblir så.

Jag har sprungit lördag, måndag och tisdag så i går blev det ingen träning. Soffan var utmärkt skön och när jag väl hade landat i den så reste jag mig inte igen. I dag ska jag träna i källaren, tänkte ge magen en omgång i dag bla. Sen är det finalen i "Robinson" och det tänker jag inte missa.

I går var vi på bokbussen med grabbarna. Det blev en stor påse med böcker och två filmer med hem. När vi kom hem såg vi på "Alfons Åberg" filmen och bara mös i soffan.

Bloggen går hit och dit i dag märker jag! Jag måste få visa lite bilder som tagits av andra i dagarna. Denna bilden tog mamma och Wille i söndags när de hade barnen, visst är den fin!!



Jag vill visa Lenas fantastiskt fina blomsterarrangemang som hon gjorde i veckan. Lena är otroligt skicklig på att arrangera blommor till alla tillfällen, fest, bröllop, begravning, juldekorationer, födelsedagar etc. Hon har ett otroligt gott öga till att få till "det" vid varje tillfälle och hon får det att passa precis till just den personen.







Nu ska jag lägga in Markus beställning på jultidningar. Han har fått sälja för första året och nu ska vi sammanställa och räkna på det. Han har dock inte fått gå runt i byn, utan bara sälja till familj och vänner. Han har lyckats tjäna ca 500 kr, får två biobiljetter och får välja en premie. Inte så illa!


1 kommentar:

  1. Den katten tåler t.o.m jag! ;-) Ja både Lena och pappa kan!

    SvaraRadera