fredag 25 november 2011

Blöta barn och ljusslingor!

Vilken underbar början på helgen vi har haft. Nicke har varit ledig i dag eftersom han jobbar på söndag och Markus har haft studiedag. Jag tog därför ledigt i eftermiddag för att kunna hitta på något och vara med grabbarna.

Strax innan 12 fick jag besök på jobbet av alla tre och när jag var klar så körde vi till Mc Donalds och åt lunch där. I mitt lilla viktminskingsprojekt så gäller det hela tiden att tänka på vad jag stoppar i mig och det blev därför bara en kycklingburgare, inga pommes eller läsk=)

När vi var klara med lunchen så körde vi hem och packade badkläderna och begav oss till Karlslundsbadet i Landskrona. Vi badade i drygt två timmar och hade superkul med grabbarna. De är riktiga vattendjur och älskar verkligen att bada, simma, hoppa, dyka, åka vattenrutchkanor och busa. Då och då så bara tittade jag på alla tre när de härjade runt och fylldes med så mycket kärlek som bara får rum inom mig.

På vägen hem stannade vi till i affären så Markus och Max fick köpa lite godis och sen blev det kvällsmacka bara eftersom vi hade ätit middag en gång i dag. Nu har vi satt upp ljusslingan där ute på framsidan och här inne har vi börjat plocka fram adventsljusstakarna och stjärnorna.

Jag är lycklig som får ha det så här bra med min familj!


Lycka var också att ställa sig på vågen i morse och konstatera att jag på två veckor har gått ner 1,8 kg! Mitt mål är 3 kg till jul och vi får se om det fortsätter gå så här bra eller om det kanske kommer käppar i hjulet. Huvudsaken är att det sker en förändring och jag känner faktiskt mig riktigt duktig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar