onsdag 2 november 2011

Bokföring & hemlagad björnbärssylt!

På jobbet har jag i dag suttit med en del bokföring och det var en härlig känsla när jag faktiskt kände att jag förstod helt vad jag gjorde och det går verkligen framåt med mina kunskaper inom detta kluriga område. Pappa är en bra läromästare och jag är glad att kunna få nya kunskaper!

När jag hämtade Max i dag så berättade Ingrid om deras dag. Jag tycker det är supermysigt att få höra vad de har gjort, vad han har sagt och vad de har upplevt, ätit etc. Ingrid är makalös på att komma i håg allt! När jag lämnade Max i morse så hade hon packat korvsmörgåsar och mjölk så begav de sig till lekplatsen direkt. De hade lekt där hela förmiddagen och sen när de kom in fick de lax, räkor, potatis och grönsaker till middag. Dessert var glass! Den här gourmé restaurangen skulle jag också vilja äta på varje dag=) Till mellis fick de i dag pannkakor med hemkokt björnbärssylt...!

När vi skulle gå så fick Ingrid en lång, go kram av Max och jag hann fånga de på bild=)


Alla barn i världen borde få ha det så här bra !

I kväll har vi varit på bokbussen och grabbarna lånade både böcker och filmer. Jag tog ett spinningpass i källaren medans de mös i soffan och sen tog jag en dusch med Max. Busungen gick loss i badrummet.....

Goa ungen!

Nu soffan och tv. Blir "Bonde söker fru" och "Berg flyttar in"!

2 kommentarer:

  1. Haha ja sötare unge får man leta efter! /syster yster

    SvaraRadera
  2. Kul att du känner att du börjar få lite pejl på läget vad gäller bokföring. Welcome to my world :-) Fast iofs, det är ju bara delvis min värld numera. I Nima sköter jag ju all bokföring men på NORMA gör jag nästan ingen löpande bokföring längre. Det känns som en bra mix för jag vill ju inte släppa det helt, även om det säkert är som att ha lärt sig cykla när man har arbetat med det i så många år innan som jag ändå har gjort. :-)

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera