söndag 30 januari 2011

Huset fullt!

I går kl 15 blev äntligen dejten med familjerna Hedvind/Persson och Sjöström av! Jobb, sjuka barn och storhelger har kommit i vägen och det var alldeles för länge sedan vi sågs. Det blev lite fika först på muffins som Markus bakat själv!
Barnen som är lika gamla lekte för fullt, vi vuxna pratade och eftermiddagstimmarna rullade på. Sen fixade vi en tacomiddag som slog det mesta, roligt att få testa nya smaker på chips och såser (Daniel är ju inte säljare för inget;-) Barnen åt massor med mat, en fröjd att se när de åt tortillas, chips, ostdipp och guacamole!

Tjejligan - Ava, Johanna, Ebba och Helen!
Trillingar kanske? Hade nog varit lite tufft;-)
Markus med gudfar Jonas!
Markus var lagom intresserad av att leka med småbarnen så han tillbringade några timmar vid datorn!
Nicke fick Ava-mys=)
Ebba myser hos pappa Daniel!
Härliga Johanna!
Jag fastnade visst också på en bild=)
No comment!
Vi hade så roligt att vissa satte kaffet i halsen av skratt......
Tusen tack fina ni för en underbar eftermiddag och kväll tillsammans! Jag känner mig lyckligt lottad som har så fina vänner=)
I dag jobbar Nicke så jag och barnen har söndagen för oss själva. Jag och Markus ska till simhallen där han har simskola 10.50-11.30. Max får vara hos farmor och farfar så kan jag simma ostört under tiden. Nicke slutar kl 17 så när kidsen sover i kväll blir det tredje Twilight filmen Eclipse! Måste bara svänga inom syrran och hämta den!

7 kommentarer:

  1. Trevlig lördag i Skaune mao! :-)

    Ha det så gott i simbassängen sen!

    SvaraRadera
  2. Det var en sån rolig kväll! Helt perfekt!
    Du brukar ju säga att H.Å är din "mamma-mentor"... Bara så du vet så är du min! Du är helt fantastisk!
    Kram Johanna
    Ps, nästa gång ska jag skippa mig själv när jag går lös med din kamera... Men bilden på Nicke & Mackan är ju helt fantastisk!

    SvaraRadera
  3. Tack Johanna, du är för söt! Ha, ha...ja du tog många bra bilder när du gick lös med kameran=)=)

    SvaraRadera
  4. Tack själv underbara vän (vänner!) Visst var det en alldeles perfekt eftermiddag/kväll?! Jag tycker också att Johanna skötte sig bra med kameran och bilden på henne själv blev ju perfekt! :)

    Jag är lycklig som har hittat så finfina vänner här i Helsingborg!! Nästa gång tar vi dejten på Casa de Fridas gata! :) Vi återkommer med datumförlag...

    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Nästa gång kommer jag och leker papprazzi ;P

    SvaraRadera
  6. Ja gör det Julia - snälla! Jag avsäger mig den rollen nu...
    Vi längtar redan till nästa gång vi ska ses.
    Puss på er kompisar // Johanna

    SvaraRadera