torsdag 28 juli 2011

BMX VM

Jobb för mig - bmx VM för Markus och Nicke! Max har varit med farmor och farfar hela dagen och haft roligt med dem. Nicke och Markus körde innan 8 i morse och kom hem 17.30 i kväll. Markus älskar verkligen sporten och kan sitta i timmar och titta på heaten!



Redo att heja på de svenska kompisarna!



Denna cykeln ville han ha - kostade "bara" 10 000 kr.....




Finns två starter, en för elit och en för övriga tävlande. Det ÄR högt!


Lite tävlande....

Hittade dessa bilder som är tagna under Sveriges träningstider i måndags och tisdags.







Heja Sverige - men framför allt heja Nicke på söndag! Ska bli så oerhört spännande att se honom tävla. På lördag kör Nicke och Markus dit för att se eliten, dock håller jag mig nog hemma med Max då.


Sen till tråkigare saker som gör mig riktigt förbannad. Historien med Max vara eller icke vara hos dagmamma Ingrid verkar bara fortsätta. Nu står det tom på Unikum (Kommunens sida där föräldrar/personal/lärare har kontakt) att Max är på Tofta dagis i höst. Vi har inte ens skickat in lappen om var han ska vara! Men ändå har de lagt in hans namn på kontaktuppgifter bland de andra dagisbarnen. Vi är fullständigt överkörda och det är helt galet hur det har gått till. Från en lapp där det bara står att våra barn ska börja på dagis 8 augusti - utan någon information!


Vi har fått besked om att dagmamman är uppsagd trots att hon inte är det, de räknar med att vi ska lämna våra barn till ett dagis där vi inte ens blivit ditbjudna för att hälsa på, vi vet inte ens hur en inskolning skulle gå till med så här kort varsel, vi fick 7 dagar på oss att svara på platsen men det går inte at få tag på någon någonstans eftersom det är semestertider och nu är han tydligen redan inskriven.....suck....Men jag har ringt dagiset i dag och sagt att någon Max kommer inte dit den 8 augusti! Sen har jag lagt ett långt mail till verksamhetschefen också och det ska bli mycket intressant att se vad jag får för svar. Hur sjutton kan folk få göra så här?

2 kommentarer:

  1. Åh vad trött man blir. Varför gör de såhär? Förstår att du är arg vem hade inte varit det. Ni skulle gått ut i HD minsann. Kämpa på och du vet var jag finns :) Stor Kram Vännen/ Louise

    SvaraRadera
  2. HD är redan inbladat, jag lovar=)

    Emilia

    SvaraRadera