onsdag 13 juli 2011

Regn och pottframsteg!

Vilken regnig onsdag vi har haft i dag! Och inte ska det bli bättre i morgon...Nåja, vi har haft en mysig dag inne, även om vi verkligen föredrar att vara ute på dagarna.



Grabbarna sov till kl 9 i dag, dock vaknar jag själv tidigare men det är otroligt skönt att få ligga lite längre nu när vi är lediga. Max har stökat lite på nätterna så jag tar tacksamt emot lite slötid i sängen på morgonen=)



Markus har lekt med Oscar i dag och jag började dagen med att storstäda badrummet. Nu åkte Max skötbord ut och jag fick skurat från golv till tak. Max hjälpte till med rengörings-sprayen och det blev sprayat rejält kan jag intyga;-) Max är ju alldeles för lång för skötbordet och nu har han ju inte blöja dagtid och kisseriet har fungerat otroligt bra. Inte en enda olycka!! När det har varit dags att göra nummer två har han bett om en blöja.



I dag när vi hade satt ut skötbordet så förklarade jag att nu är det slut med blöjor (givetvis trodde jag inte han skulle tro mig;-) men när det var dags att bajsa så hamnade det i pottan!! Hurra! Alla småbarnsföräldrar vet hur stort det är när sådana framsteg görs - ni andra får väl rycka på axlarna;-)



I kväll har jag varit ute på en 4 km runda med Max i vagnen. Jag sprang lite också, dock tyckte inte Max alls om det så han bad mig sluta flera gånger. Ha, ha....denna gången passade det inte med hög fart!


Nu är det Sverige i semifinal och nyss vrålade alla tre högt över första målet!!



1 kommentar:

  1. Här skulle det ösregna både igår och idag men det har vi inte sett röken av. Dock är det betydligt svalare och molnigt, men så länge det går att vara ute utan full regnklädsel så klagar vi inte. Det kanske kommer framöver...

    Max är jätteduktig som fimpat blöjan så fint nu och att bajset kom i pottan gör jag vågen för! Som sagt var, vi som själva varit där vet hur stora framsteg det är! :-)

    KRAM

    SvaraRadera