fredag 22 juli 2011

Vad händer?

Känns overkligt att det har hänt något så fruktansvärt i Norge i dag. Vad är det som händer i vår värld? Vart är det på väg? Var kan man känna sig säker? Alla tankar går till anhöriga som i dag mist nära och kära i vansinnesdåden.

Känns lite småaktigt att skriva om sin egen dag när det ser ut så här i världen, men jag har haft glädjen att få träffa fina vänner och goa ungar. DET är guld värt och jag njuter av varje dag som jag och min familj har hälsan och får vara tillsammans.

I dag var det dags för den årliga Gantofta-träffen! Vi är ett gäng mammor som lärde känna varandra på nätet, runt 2001/2002, då vi hade lite olika svårigheter att få barn. Vi träffades, peppade varandra, grät med varandra, tipsade och fanns där i en jobbig tid. I dag har alla barn och vi ses/hörs regelbundet. I dag kunde Nina och barnen inte var med, men resten av gänget kom vid 11 tiden!


Vi åt pastasallad och barnen mumsade på korv & bröd. Sen blev det smarrig chokladkaka, grädde och glass till dessert. Tyvärr bjöd vädret på mera regn, men vi har haft en supermysig dag tillsammans och hann prata massor!


I kväll var det dags för att fira barnens kusin Sarah som hunnit fylla 18 år i veckan! Jag minns exakt var vi var för 18 år sedan då vi ringde hem (från telefonkiosk, vi hade absolut inga mobiltelefoner då!)från Spanien. Jag och Nicke hade tagit en bussresa dit och vi ringde hem varannan dag för att höra om det kommit en liten bebis. Nu har bebisen hunnit bli stora tjejen och vi säger hipp, hipp hurra för Sarah!



Vi bjöds på god mat och hade en trevlig kväll. Markus, Gabbi och Max busade massor ute, gäller att passa på när det inte regnar!



Nu laddar vi inför helgens tävling på hemmabanan! Så se till att masa er till Munka Ljungby för att titta på lite bmx tävlingar hela helgen!

1 kommentar:

  1. Hej vännen!
    Först, tack för en trevlig dag, har rätt trötta barn nu på kvällskvisten.
    Sen håller jag med dig, det som hänt i Norge är fruktansvärt, så onödigt och hemskt!
    Ha nu en skön helg

    Kram
    Nettan

    SvaraRadera