söndag 17 juli 2011

Maxmys och kalas!

I går var det jag och Max som fick egentid. Ibland är det skönt att ha grabbarna på tu man hand, det blir lugnare och jag hinner verkligen fokusera på den jag har med mig. De bråkar supermycket just nu, leker högljutt och energiska som kärnkraftverk när de är tillsammans! Så Nicke fick ha Markus för sig själv då de var på bmx banan hela dagen för specialträning och jag och Max fick vår tid.

Vi gick till lekplatsen där vi träffade Filippa och Noah och det blev lek i 1 1/2 timme där. Mysigt att få prata lite med Filippa och grabbarna fick träffas och leka. Sen körde vi till Maxi och där åt vi korv till lunch.
När vi kom hem så var vi ute i trädgården och njöt av solen! Äntligen kom den fram efter flera dagar med regn. Max plaskade i minipoolen som passade bra när stora poolen hunnit tappa många grader de senaste dagarna.


När Nicke och Markus kom hem begav jag mig ut på en 4 km powerwalk. Det har ju inte blivit överdrivet mycket motion under semestern, men lite rörelse får man allt trycka in här och var! Sen åt vi tacos och såg på Sveriges bronsmatch, underbart att se tjejerna vinna! Härliga Caroline Seger är Gantofta-tös och vi har sett henne spela ända sen hon var liten=)


I dag har vi haft kalas för Julia! Det var första gången vi träffade delar av Henriks familj och vi har haft en kanontrevlig kväll. Vi började med att gå en tipsrunda och sen blev det mat i uterummet. Julia hade fixat sallad (som bestod av blandsallad, jordgubbar, melon och fetaost), grillat kött & korv, såser, god dricka och jag hade bakat foccaciabröd.


Henriks systerson, 2 1/2 vecka!

Henriks föräldrar och Wille!


Pappa, Lena, mamma och Julia!


Dags för tårta!




Knappt mysigt alls.....

Nicke fick också gosa lite=)


Vid 20 tiden var huset tömt och vi röjde de sista bara. Julia och Henrik skötte det mesta här innan de åkte till sin lägenhet med Henriks familj. De skulle ha "efterfest" där;-)


I morgon och på tisdag ska jag jobba, sen är jag ledig ons-fre. Som sagt, det är lite splittrad semester i år med det fungerar utmärkt! Nicke är ledig i morgon och på tisdag passar svärföräldrarna barnen.

Dagens Max - "mamma, kan vi ha en bebis?"



Over and out - VM final på tv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar