tisdag 12 juli 2011

Sannarpsbadet & kusinhäng!

I dag körde jag och grabbarna till Halmstad för att träffa Nina, Annie och Ville på Sannarpsbadet. Ingen av oss har varit där tidigare och eftersom vädret inte inbjöd till stranden så hade vi bestämt att bada där. Vatten och bad hör ju till sommarlovet - inne som ute=)



Vi badade i drygt tre timmar och hade jätteroligt tillsammans. Det är verkligen skönt att Markus kan simma nu så behöver man inte ha ögonen på honom varje sekund. Givetvis är man som en hök när det gäller ens barn i vatten, men den omedelbara faran är ju inte där längre om han kommer i där han inte bottnar. Max är sjötokig och med puffar och badring var han överallt och njöt i fulla drag! Det blev lunch där inne och också och sen runt 14.30 körde vi hemåt igen. Tusen tack min fina vän för i dag!



När vi hade varit hemma en stund hörde jag en bil tuta och där i vändzonen stod en vit corvette med min kusin i och hans assistent Kajsa! Micke har ju äntligen fått rätt till personliga assistenter och Kajsa (som är uppväxt i vår gata och vi känner henne sen många år tillbaka) har blivit en av dessa. De var ute och testkörde en bil och bättre kan det knappast bli för Micke som älskar bilar=)



Vi bestämde att de skulle stanna och grilla med oss och vi hade en mysig kväll i uterummet. Det är enormt skönt, roligt och glädjande på alla vis att Micke har fått rätt till assistenter. Det ger honom rätten till det liv och den frihet han förtjänar!



Givetvis fick vi titta på Mickes egen nyinköpta bil - snacka om att åka kungligt nu!



1 kommentar:

  1. Tack ska ni ha för att ni gjorde oss sällskap i plurret! Nu känns det inte lika jobbigt att vi missar träffen nästa vecka även om det så klart hade varit roligt att träffa hela gänget som traditionen bjuder.

    Men OJ så slut jag var i kroppen igår! :-O Hela kvällen kände jag mig som överkörd av ett tåg. De där strömmarna var inte att leka med, och särskilt inte när man skulle försöka gå mot dem med ett barn hängandes runt varje arm. :-)

    Det gläder mig verkligen att Micke har fått en assistent som han har rätt till och att det verkar vara en så bra tjej som Kajsa som ni kände sedan innan gör ju inte saken sämre. :-)

    Ha en fortsatt fin vecka, stor kram!

    SvaraRadera