söndag 10 januari 2010

Bad & ut med julen!

I förmiddags satte hela familjen fart efter frukosten och körde till badhuset. Max har aldrig badat på badhuset och Markus fick mersmak av simskolan i går. Jag tog Max på damernas och Nicke och Markus gick in på herrarnas tillsammans. Det gick ganska lätt att få fixa med Max i omklädningsrummet och sen duscha innan vi gick ut till bassängerna.

Där finns tre bassänger på Filbornabadet och den ena är varmare än de andra två. Max älskade verkligen att bada och det var så mysigt att vi alla fyra var tillsammans=) Efter ca 45 minuters bad var det dax att ta oss in till omklädningsrummen igen, Max skulle orka med allt också. Det finns barnstolar att ta till duscharna så Max fick sitta i en sådan och bli duschad. Perfekt att inte vara så rädd för att han ska halka och slå sig på det hala golvet. När vi sen var i omklädningrummet så stod han framför vårt skåp och jag "säkrade" golvet framför honom med en handduk och mycket riktigt så kissade han en rejäl stund på den=) Bara att vika ihop handduken och sen på med en blöja!

När vi kom hem gjorde vi middag och sen la jag Max för att sova i vagnen ute. Jag han knappt ut med vagnen över tröskeln innan han sov - det tar på krafterna att bada! Sen har jag röjt ut det sista av julen, adventsstakar och stjärnor är numera nerpackade igen. Känns så skönt att det är "jultomt" nu i huset och vi siktar in oss på jobbstart i morgon, våren och ny vardag för hela familjen!

För Nicke väntar en vecka med barnen då Max ska få en lugn start igen hos dagmamma Ingrid. Det är en hel månad sen han var där så det är inte riktigt bara att lämna honom i morgon. Jag ska börja jobba, första dagen på ca 15 månader. Känns faktiskt ganska kul att komma i gång, men det är tungt i mitt mammahjärta att jag inte får vara med Max som jag brukar. Det är ju stor skillnad med Markus, honom har jag lämnat under flera år för att jobba och han är större. Men det ska väl gå bra=)

8 kommentarer:

  1. Lycka till imorgon Emilia!! Ha det bra på jobbet!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Det är klart det kommer att gå bra! Ha det så bra din första dag på jobbet!

    SvaraRadera
  3. lycka till i morgon =)
    får inte rätt på min bild på bloggen haha kram

    SvaraRadera
  4. Skönt att Nicke är hemma de första dagarna nu när du börjar jobba, så slipper du den stressen. Ha nu en riktigt bra första dag tillbaka :-)
    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Va roligt att bada! Tristan har heller aldrig badat, vi måste åka med honom en dag. Han älskar ju att bada badkar och lilla poolen i somras;=) Lycka till imorrn min vän;=) Kraam

    SvaraRadera
  6. Max kommer ha det bra ska du se:-)

    SvaraRadera
  7. Tack fina ni för alla goa ord!

    SvaraRadera
  8. Hej hjärtat!
    Hoppas du haft en bra första dag på jobbet.....

    Saknar er!

    kram

    SvaraRadera