fredag 29 januari 2010

Härliga fredag!

Jäsp...det är lite mycket John-Blund-grus i ögonen om dagarna, har inte riktigt hittat rätt i sömnen än. Max tycker att vi ska vakna tidigt varje morgon, oavsett om jag ska börja 7 eller 9. Markus går också upp tidigare nu än vad han är van vid så det är två väldigt trötta grabbar framåt kvällskvisten där hemma. När jag gick i morse 6.30 så var alla grabbarna vakna där hemma, tror att Nicke hade uppskattat lite mer sovmorgon eftersom de är lediga i dag....

I går var barnen ute när jag hämtade hos dagmamman 16.15 ca. Max satt i vagnen och de lite större barnen skottade snö=) De hade hunnit med pulkabacken, besök i affären, Max hade sovit tidigt då han somnade i vagnen på väg hem under förmiddagen, middag, lite filmmys, bakat bröd och så var de ute igen när jag hämtade. Lägg sen till lek, rita och annat bus så förstår man att det är full rulle hela dagen! Både i förrgår och i går fick vi hembakat bröd med oss hem som Markus och Max hade bakat. Mitt mammahjärta är lyckligt och tryggt då mina barn har så fina dagar hos Ingrid.

När vi kom hem i går gjorde jag en rotfruktsgratäng som jag aldrig provat på tidigare och till den stekte jag lite kyckling och blomkål. Om ni inte har testat tidigare, så se till att stek upp färsk blomkål i lite olja och krydda med tex örtsalt - mums! Sen blev det bus i källaren med grabbarna, de älskar att köra bobbycar där nere och det går undan! Runt 19 tiden var båda två supertrötta och Max somnade på 5 minuter efter sin gröt. Nicke läste för Markus medan jag la Max och sen gick jag in till Markus, låg och kliade honom på ryggen och viskade till honom vilken underbar unge han är, fantastisk storebror och hur mycket jag älskar honom. Min förstfödda har blivit så stor och det är så svårt att komma i håg hur det var när han var liten. Finaste Markus=)

I dag är det skralt på Conteam, bara jag på kontoret och C som kör truck. Men vi ska nog klara skutan utan problem även om jag skulle behöva sova middag i dag känns det som;-) I eftermiddag kommer Ella och Gabriel till oss, blir lite bus och lek med kusinerna!

2 kommentarer:

  1. Haha stackars Niklas som får gå upp så tidigt när dom är lediga!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Ja det är något visst med fredagar när man jobbat en hel vecka. :-)

    Nicke och killarna hade inte legat på latsidan minsann. Kul att de får såna pappa-och-barn-fredagar ihop, det värdesätter de alla tre garanterat!

    SvaraRadera