tisdag 26 januari 2010

Måndag och Tisdag

Ja, vad har hänt de senaste dagarna? Nu rullar det på med lämning av barn, jobb, hämtningar och vardagsbestyr. Jag trodde nog ändå inte innerst inne att allt skulle rulla på så fort och bra som det gör=) Eller jo, att det skulle gå bra visste jag väl men hur det skulle kännas. För det var inte länge sedan som jag inte alls var sugen på att börja jobba men nu känns det verkligen bra att vara i gång igen.

När jag lämnar barnen på morgonen så går Max rakt in utan minsta gnäll. Både i går och i dag har Ingrid haft tända ljus, barnen sätter sig direkt vid bordet och får den frukost de önskar sig. Max fick nypressad apelsinjuice i morse och Markus önskade O´boy. Snacka om att ha det bra! Sen kör jag till jobbet, lugn och med tryggheten att mina barn är på bästa, tänkbara plats=)

I dag kom mamma ut till oss efter jobbet. Jag bjöd på räkor, grönsaker och tortillabröd och hon fick lite mystid med grabbarna. Kanske inte bästa tänkbara kvalitetstiden då båda grabbarna var supertrötta och lite kinkiga. Men allt tid med mormor är ju mysigt och jag tycker om att mamma är här hos oss=)

Nu väntar bingen, Max hinner upp innan alarmet ringer på morgonen.....

4 kommentarer:

  1. Guuu så härligt att de trivs och har det bra! Det är en förälders värsta mardröm att ens barn inte ska må och ha det bra!!
    5/3 ska jag ner till Helsningborg på leverantörsbesök. Jag tar med mig familjen och så tänkte vi vara i Helsingborg fredag till lördag! Jag skulle behöva ha lite förslag på vad Kristian och barnen kan hitta på medans jag träffar min leverantör. Har ni lust och träffa oss på eftermiddagen/kvällen? På lördagen funderade jag på om vi skulle ta oss över till Danmark. Detta blir ju "värsta äventyret" för tjejerna!! Det har aldrig blivit av att de bott på hotell!! ;-)) Kramisar Anna Moe

    SvaraRadera
  2. Men så bra att ha en extra alarmklocka ;-)

    Mysigt med mamma/mormor tid!

    SvaraRadera
  3. Sååå skönt för er med en sån dagmamma, lite avis är jag!
    Hur går det med mannens finger?

    SvaraRadera
  4. Anna - jag mailar dig!
    Julia - du kan få låna honom.....
    Sophie - hon ÄR världens bästa=) Det är lite bättre med fingret, dock ser det inte så snyggt ut och han kan inte böja det ordentligt.

    SvaraRadera