onsdag 13 januari 2010

Det rullar redan...

....på för familjen Johanssons med nya vardagen! Jag åker till jobbet ca 8.30 och Nicke lämnar grabbarna hos dagmamma Ingrid. Det går superbra för Max nu, han gråter inte när Nicke går och han vinkar i fönstret åt pappa. Ska bli spännande att se sen när jag ska lämna! Tror nog att han kan dra i gång då igen för att det är just jag som lämnar. Men det återstår att se och vi vet nu hur roligt han har på dagen med kompisarna så det är inte svårt att lämna honom=)

Jag tycker det är riktigt roligt att jobba, det trodde jag inte för någon månad sen då jag ville vara hemma längre. Men det har fallit sig så naturligt att börja jobba bla för att Max blir uttråkad här hemma och det är svårt att underhålla honom. Han behöver komma hemifrån, byta miljö och få leka med kompisarna. Vi märker stor skillnad på honom redan på dessa dagarna, han utvecklas massor nu!

På jobbet är jag ganska varm i kläderna nu och det skrivs estimate, containernummer, koder, mail och pti grader för glatta livet=) Vi håller dessutom på att göra om lite på kontoret och vi röjer överallt, vilket var i stort behov. Jag slutar klockan 16 denna veckan och när jag kommer hem så brukar vi ganska snart börja på middagen. Numera har jag en hjälpreda också:



Markus var fotograf i kväll också=)

9 kommentarer:

  1. Jisses, stora fina killen alltså!! Ja nu är det för längsedan vi sågs igen...Vi hörs om träff i dagarna ok. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Men tös, du ser ut som 18 på bilden som Markus har tagit... Jobbet gör sig gott ;-)
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Ha, ha....tack Tessan! Vill du låna pengar?

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra att det går bra för Max hos dagmamman och för dig på jobbet.
    Hoppas det funkar likabra i fortsättningen!

    SvaraRadera
  5. Ja du ser verkligen ung ut på det fotot, precis som T skrev! Och nej, jag vill inte låna pengar - jag vill ha din kamera!! ;-)

    SvaraRadera
  6. Max kan få komma och laga mat med mig, roligare om man är två :P

    Så skönt att det går så bra hos Ingrid!

    SvaraRadera
  7. ÅÅÅ finaste ni!
    Härligt att det känns bra att jobba.
    Max plutten.. va sööööt Se nu till att han säger Lilli titt som tätt.

    KRAM på er!

    SvaraRadera
  8. Max vandrade bara in imorse, blev lite upprörd när Molly ville kramas...Kanske för tidigt på morgonen med tjejkramar;-)

    SvaraRadera
  9. Skönt att det känns bra att jobba.
    Vilken sötis Max är...Duktig!

    Ha en mysig helg.
    Kramar

    SvaraRadera