onsdag 6 januari 2010

Kalla kinder och saknad.

Nyss inkommen från en timme vid pulkabacken. Max har haft snowracerpremiär och det gillades. Dock hade han lite för bråttom när han gick runt i sin stora, tjocka overall så han trillade framåt och fick hela ansiktet i snön=( Kallt och sen svider det säker lite när snön river. Men han blev på gott humör igen!
I morse gick hela gänget upp vid 8 tiden och det var dax för Lilian att packa i hop sig. Jag som tyckte att det var så många dagar som Lilian skulle bo här, men var tog dom vägen?! I går hann vi med Väla en sväng på förmiddagen och sen bjöd Lilian oss på lunch på Max. Sen var vi hemma en stund och mös medan Max sov middag. Vi körde sen till stan för att kika på mitt jobb och ta en liten runda på Kullagatan och lite shopping. Max var inte på sitt bästa humör så det blev inte så lång stund i stan, men Lilian lyckades fynda lite på rean=)

Det blev middag, efterrätt och film i går kväll, även Julia kikade ut. Vi la oss vid 24 tiden och sen som sagt, gick vi upp vid 8 för att hinna. Jag lämnade av Markus hos kompisen H och körde sen till stan och lämnade Lilian vid tåget. Det kändes trist att hon måste åka hem, men vardagen måste ju komma tillbaka och vi har redan börjat längta till vi ska åka upp till henne. När jag kom hem kunde jag sätta in kaffekokaren igen och nu är det mest testosteron i huset som det brukar. Det är så lätt att ha dig boende vännen, vi bara "klaffar" och allt flyter på. Otroligt att du gillar vara här när barnen skriker och lever runt i fullt ös;-) Tack för allt och jag kommer garanterat inte att frysa i min nya mössa från dig.

Nu ska jag städa vidare och så småningom förbereda för söndagsmiddag. Nicke är på Nyårssaluten och kommer hem om en timme drygt. Fyra dagar kvar.........sen är det jobbstart!

4 kommentarer:

  1. Kul att ni får lite användning för er snowracer igen. :-) Här galet mkt snö nu (vi hade ju mkt redan sen innan). Man skulle behöva såna där snöskor som man hade förr som såg ut som racket så att man kunde gå ovanpå snön för om man går där det inte är plogat eller skottat så har man snö långt över knäna!

    SvaraRadera
  2. Gott med pulkaåkning - det har vi oxå gjort idag!! Mycket roligt!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Tuff kille som åker snowracer! Tiden går alltid för fort när man har roligt och för sakta när man har tråkigt!! Ring min sekreterare nästa vecka!! Hihi kraam

    SvaraRadera
  4. Emilia, min fina vackra vän. TACK! för dom här underbara dagarna.... (dock måste jag gå på diet och sockeravväjning nu ;)så mycket gott å onyttigt som vi ätit)
    Gissa om det var tomt, ensamt och väldigt tyst hemma igår :(.
    Ja jag håller med dig, vi klaffar alldeles strålande superbt!
    Vi ses snart igen, längtar tills dess. Ta hand om er så länge. Massa pussar och kramar

    SvaraRadera