torsdag 15 juli 2010

10 år!

Hela familjen Johansson sov till klockan 8.30 i dag! Härligt med sovmorgon så här i semestertider och barnen har verkligen skjutit på tiderna - lägger sig senare och går upp senare. Det var faktiskt ganska skönt med lite moln och regn under förmiddagen så fick vi kört till Maxi och handlat och jag röjde i skåpet som står i uterummet.

Jag älskar värmeljus och har massor överallt när det är mörkt och ruggigt. Det är den stora fördelen med hösten, man får krypa in och tända ljus överallt. Dock har jag samlat på mig lite väl många värmeljuslyktor........

Nåja, nu är några i soptunnan och skåpet är välstädat!

När det det var dax för Max att sova middag i dag så passade jag på att ta en lång powerwalk med honom i vagnen. Solen var nu framme och det var verkligen varmt ute när jag gick ca 8 km i skogen. Jag valde i dag att vända och gå samma väg tillbaka (för på cykelvägen var det gassande sol och ingen skugga) och det innebar att jag fick alla backar dubbelt. Det var grymt jobbigt och jag var faktiskt helt slut när jag kom hem. Men skönt att få det gjort!

Ella och Gabriel kom ut i eftermiddag och när Julia hade slutat jobba kom även hon hit. Vi åt tacos i uterummet och sen körde vi till Råå och tog ett kvällsdopp och åt en glass. I dag har vi 10-årig bröllopsdag och ett bättre sätt att "fira" kan jag inte tänka mig - tillsammans med min älskade familj, tacos, bad och glass=)Jag och Nicke slår aldrig på stort på just bröllopsdagen, vi kör vardagslyx året runt=) Ella hade med sig supervackra blommor till oss i dag!

Tack Nicke för 10 år som din fru - ännu större tack för alla (snart) 18 år vi haft tillsammans. Bröllopsdag i all ära men alla dagar vi har tillsammans året runt är värda att fira - allihop.

7 kommentarer:

  1. Tack för idag:) Jag hoppas jag får uppleva den lyckan ni har i min framtid:) Kram på er.. Ella

    SvaraRadera
  2. Tack för igår! Du tror väl inte jag glömde chipsen hemma? Hahaha

    Jo ljus är härligt men det kan bli för mycket ;-) Fast bra att ha vid strömavbrott!

    SvaraRadera
  3. Grattis till de 10 åren. Det känns som att ni, om det bara vore fysiskt möjligt, skulle kunna lägga till en nolla till nu direkt efter den första. Så självklara känns ni tillsammans. :-)

    SvaraRadera
  4. Ella - det kommer en dag=)

    Julia - ha, ha....alltid något, eller hur?

    SvaraRadera
  5. Ha, ha... visst känns det så Nina:-)

    SvaraRadera
  6. Stort grattis till 10 (18) år! Jag har sagt det innan och säger det igen: Ni är mina förebilder och skulle ni nån gång mot förmodan bryta upp så tappar jag tron på kärleken ;-)

    SvaraRadera
  7. Tack Therese, du är för go!

    SvaraRadera