söndag 18 juli 2010

Gårdagen i dag!

Max tyckte vi skulle gå upp kl 7 i dag så då hinner jag bjuda på en resumé av gårdagen! Det var ganska molnigt så stranden var inte aktuell och vi hade lite som behövde göras. Jag drog i gång med bak och städ medans Nicke gick ut och var flitig där!

Max hjälpte mig med att baka....

Nicke drog i gång operation "tvätta-taket-i-carporten" för att vi ska kunna måla även det.

Vilken skillnad!!
Markus tycker det är superkul att passa Asterix. Lagom för oss att låna ibland!
Jag var flitig och bakade kanelsnäckor.....
.....och chokladrutor!
När Max sov middag så målade jag och Markus hjälpte till att skrapa färg=) När Max hade vaknat körde vi till Gröningen. Där blev det fika vid lekplatsen och Markus lekte för fullt. Max ville bara sitta i vagnen dock!
Sen var det dax för dopp från bryggan!
Jag, Julia och Max avstod faktiskt bad denna gången.
På med puffar!
Vi gick en liten runda i Norra Hamnen också, alltid lika mysigt att strosa runt där.
Sen körde vi hemåt och det blev pizza till kvällsmat som vi åt på verandan. Hur mysigt som helst! Efter maten gick vi en runda och sen när vi kom hem höll barn och hund till ett tag på framsidan.
Nu får vi se vad denna dagen har att erbjuda!

6 kommentarer:

  1. Ni är så flitiga med ert målande! Vi borde måla om förrådet i år (i fjol...), vi får se hur det blir med det ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, vi är väldigt flitiga i år med målningen! Allt trä ska målas, panelen runt garaget är bytt och vi har ett staket som också ska byggas. Blir så himla fint!

    SvaraRadera
  3. Var goda snäckor och rutor! :-D

    Glömde tacka för maten igår! :-O

    SvaraRadera
  4. Var så god syrran! Ha, ha....jag har legat sömnlös för att du inte tackade för maten...har tänkt massor på det!

    SvaraRadera
  5. Så härligt ni har haft det vännen!
    Nu börjar snart min semester också ska vi försöka hitta en vardag lite längre fram och se om det fungerar?

    SvaraRadera
  6. En vardag blir svårt för mig, har semester denna veckan också sen börjar jag jobba. Får hitta en helg i så fall lite längre fram!

    SvaraRadera