fredag 30 juli 2010

Helsingborgsfestivalen!

I går körde vi in till Helsingborgs festivalen vid 19 tiden. Det regnade lite under tidiga kvällen så vi väntade lite med att köra in tills det klarnade upp. Markus var helt uppspelt och ville så gärna in och var orolig för att regnet skulle stoppa hans planer=)

Vi mötte bla Julia och hennes kompis Maria, sen träffade vi Ella och Gabriel och gick med dem några timmar. Markus och Max åkte några karuseller tillsammans!

Grabbarna skjutsade kompisen A som vi sprang på!
Nicke och Max!
Max var supernöjd med sina pop corn......
Gabriel hoppade så det stod härliga till!

Dax för Markus att spännas fast....
Vid 21.30 körde vi hem och hade då hunnit med att trängas, låta barnen åka karuseller, ätit pop corn, luktat på matoser från världens alla hörn, lyckats vinna uppblåsbara plasthammare, titta i marknadsstånd, förundrats över hur dagens tonårstjejer klär sig, se barnen skratta massor och fått festivalkänsla!
Det blev sen sänggång för barnen och jag kunde inte somna när jag väl la mig 23.30. Klockan var 00.20 när jag kikade på klockan sista gången och sen vaknade jag klockan 5. Så lite trött är jag allt i dag men det är ju fredag=) Helgen för dörren och det är bmx tävling både lördag och söndag på vår hemmabana i Munka Ljungby. I dag regnar det men om det är uppehåll i eftermiddag så ska vi in en liten runda på festivalen. Det är "Nickelodeondagen" och där är massor för barnen. Men vädret får avgöra i dag!
Ha en trevlig fredag!

2 kommentarer:

  1. Mysigt, vi kanske sticker in imorgon:-)/Lina

    SvaraRadera
  2. Härligt med festivalkänsla :-) Ska nog gå en runda ikväll. Tar det lite lugnare idag ;-)

    SvaraRadera