torsdag 8 juli 2010

Jordgubbs- och stenplock!

Sitter på jobb, klockan är 6.55, dricker en dietsmoothie och njuter av känslan som man alltid har sista dagen innan semester!

Gårdagen blev nästan en repris på andra dagar denna veckan: hämtade härliga barn klockan 15, Oscar följde med hem för att leka med Markus, poolbad, en stund i solen, målning av fönster, middag och sen en härlig cykeltur med barnen.

När klockan var 19 så tog jag och Markus våra cyklar, Max satt på min i sin cykelstol, så cyklade vi ner i skogen. Vi ringde till Christian och Madelaine för att se om de var på sin koloni som ligger intill skogen och det var de. Äntligen fick vi sett deras söta stuga men supermysig trädgård. Barnen sprang runt på tomten, Markus plockade jordgubbar och smultron och Max plockade sten....Nåja, båda var nöjda i kvällssolen och lilla Milton tittade med stora ögon på sina "kusiner" och var väldigt nöjd=)

När vi kom hem var Nicke redan hemma, de hade blivit klara lite tidigare på jobbet. Vi såg matchen mellan Tyskland-Spanien och hade svårt att få barnen att somna. Max somnar inte förrän tidigast 21-21.30 nu för tiden och Markus tycker inte han ska lägga sig alls för det är ju ljust ute.....!

I dag är sista dagen på jobbet innan min semester. Det ska bli väldigt skönt att vara ledig med familjen och vi har lite av varje som vi ska hitta på, men det är inte mycket som är bokat utan vi ska ta dagarna som de kommer. I morgon blir det lite röj av brädor som ska till tippen, jag ska handla och sen blir det sol och bad i trädgården. På kvällen ska vi till familjen J i Jonstorp på massa mys.

I helgen ska det ju bli fint väder och då hägrar stranden för oss. På lördag håller vi grillkalas för Julia hemma hos oss, hon fyller 26 på måndag och det passar bra att vi är hos oss i stället för hennes lilla tvåa i stan=) På måndag kör vi till Kolmården där vi har hyrt stuga två nätter och ska gå på djurparken med barnen ca 1 1/2 dag. När vi är nöjda på onsdag så kör vi hemåt igen.

Ha en härlig torsdag - det ska jag!

5 kommentarer:

  1. Härligt med semester:-)

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!

    Visst är det en härlig känsla dagen innan man ska gå på semester:) Själv har jag bara imorogn med sen väntar ju en kul träff med familjen Johansson. Ni är så välkommna och det ska bli mysigt att få ses:)

    Stor kram så ses vi imorgon/Louise

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot helgen :-D Alltid roligt att bli firad.

    Snart är det min tur för den där känslan, inte långt kvar nu :-D

    SvaraRadera
  4. Snart din tur syrran! Dina två kommande veckor kommer gå fort, för du jobbar. Mina kommer gå låååååångsamt för jag har semester;-)

    SvaraRadera
  5. Ha sköna dagar på Kålmården och hälsa Jonstorp!!
    Kram Johanna

    SvaraRadera