tisdag 6 juli 2010

Inte fullt så däppt längre......

Hett, hett, hett! Vilket härlig väder vi har! I går när jag hämtade barnen vid 15 tiden så var det svettiga killar som mötte mig. Max kommer alltid springandes och efter en lång, härlig kram säger han "åka hem"!

Markus och Oscar ville leka så de fick cykla hem till oss medan jag tog Max i bilen. Det är så skönt att vi har cykelväg mellan oss och dagmamman för Markus vill alltid ha med cykel dit och nu har han för stor cykel som inte bara går att slänga in i bilen hur lätt som helst.

Det blev poolbad, mys i trädgården och målning. Max badade nog en timme i sin lilla pool och jag stod under tiden och målade tre av fönsterna där bak. Nicke hade målat en del runt carporten och vi kan bara konstatera att vi verkligen är flitiga där hemma! Det blir så himla fint=)

Vi grillade korv till kvällsmat och sen tog jag med mig alla barnen, Markus och Oscar på cykel och Max i vagnen, på en powerwalk. Det blev en runda i byn och på vägen lämnade vi Oscar och sen fortsatte vi lite till. När jag kom hem tränade jag magen, men annars har det varit sparsamt med träning tycker jag. Visst är vi i gång mycket, sitter knappast stilla där hemma med tanke på barn, målning, cykelrundor och promenader, men det har inte blivit någon löpning tex. Min allergi sätter stopp för det, jag är verkligen kass pga gräset nu.

I går ringde jag till Vårdcentralen och fick en telefontid på förmiddagen då en läkare ringde upp mig. Efter ett kort samtal hade jag nya mediciner att hämta ut på Apoteket, vilket jag gjorde på vägen hem efter jobb. Jag sprayade näsan på vägen hem och senare kunde jag konstatera att jag målat fönster i två timmar utan att vara helt täppt i näsan! Har även nya ögondroppar och de verkar också vara betydligt bättre en de receptfria jag har använt mig av de senaste veckorna. Hoppas nu att jag ska slippa vara konstant snorig med röda ögon och en kliande hals!

Dax att hugga tag i alla papper på skrivbordet! Nu är semestern runt hörnet........

2 kommentarer:

  1. Ja vädret kan man knappast klaga på :-D

    Skönt att nässprayen hjälper. :-)

    SvaraRadera
  2. Så skönt att du hittat nässpray och ögondroppar som funkar för dig! Verkar jättejobbigt med sådan allergi. :-(

    SvaraRadera