torsdag 8 juli 2010

Dagens pucko!

Japp, jag får räcka upp handen! I dag gjorde jag en "groda" som resulterade i en väldigt öm fot och en haltande Emilia....Vi hade ju en hög med plankor från renoveringen och dessa skulle knäckas på mitten. Till saken hör att de är fulla med spik, man får lämna dem så på återvinningsgården dit vi ska i morgon, och när jag skulle stampa på mitten för att knäcka.....så ja.....då var det mitt på en spik. Denna spik gick rakt igenom skon och in i min fot=( Jösses så ont det gjorde! Det sökte mig verkligen och jag blev ganska skakig i kroppen. Kanske inte helt bra att göra en sådan sak när man inte ätit på över fem timmar i heller.

Nåja, lite blodvite senare och mycket haltande så tycker jag ändå att det känns ganska bra. Jag kan inte gå helt på foten utan måste gå på utsidan av foten, men det lägger sig säkert tills i morgon. Hoppas jag!

Bjuder på lite bilder på mina älskade ungar som nu har gått på sommarlov i fyra veckor!


Min trixande cykelkille!
Johannas vilja är ju min lag så här kommer lite bilder på renoveringen av huset:
Vi har även börjat riva staket och grind mot framsidan, ska också byggas helt nytt!
Innan renovering av panel......
.....och efter!
Nästa projekt är stolparna och undersidan av carportstaket som ska målas. Sen närmar vi oss sluten om man bortser från en gavel, ett staket och garageporten! Riktigt roligt att fått så här fint i år. Till hösten börjar vi inomhus.....

6 kommentarer:

  1. MYCKET FINT, vilket lyft för huset!
    Aj aj på foten! hoppas du inte har så ont - har lilla frun kollat upp stelkrampen!?
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Men syster yster då! Sånt får du inte hitta på! Fy! ;-)

    Jag hjälper gärna till o måla där inne sen :-D Är roligt!

    SvaraRadera
  3. Visst blir det fint Johanna! Tänk att lite färg och några tusenlappar kan göra så mycket=) Jag vet inte om jag har stelkrampsskydd, får ta och kolla upp det för det kan ju vara bra att veta!

    Syrran - vi tar tacksamt emot hjälp när allt ska målas här inne=)

    SvaraRadera
  4. Låter inte skönt det där alltså*aj* Men huset blir hur bra som helst:) Kram ella

    SvaraRadera
  5. Usch och fy för att stampa på en spik så där, det har jag också gjort. Mitt gick dock inte över på en dag :-(, men det hoppas får vi hoppas att ditt gör.

    Färg och nytt virke gör underverk! Fint!

    SvaraRadera
  6. Nämen oj då... Hoppas du är bättre i foten, vännen. Sånt där kan ju bli lite trist om man har otur :-(
    Stor kram!

    SvaraRadera