tisdag 25 januari 2011

Eskimo-proffs!

Max får Eskimo Kids varje dag och är otroligt duktig på det. Han klagar inte, utan tar helt enkelt sprutan själv i munnen och trycker ut det!

"Kolla mamma, kan sebl"
Min goa lilla Max, han förvånar oss varje dag. Talet är verkligen bra och han är så himla klok, många uttalanden som kommer från den lilla munnen=) I kväll när jag låg bredvid honom i sängen och hade läst några böcker så började vi prata:
"Vad gjorde ni på lekplatsen i dag?"
"Gävde, gungade, åt macka å mjölk"
"Gick ni hem eller åkte ni i vagnen?"
"hundbajs å Milton åkte vagnen..."
Underbart när han själv kan berätta om sin dag!
Annars har vårt "nya" vardagsliv börjat med Nickes dagtid och det innebär bla att jag tex denna veckan både hämtar och lämnar barnen. Det är mysigt att vi går upp samtidigt hela familjen på morgonen och på kvällarna kan vi äta middag tillsammans. För min del blev det träning på orbitrek i går och i kväll tränar Nicke fotboll så det blev magträning framför tvn för min del i dag bara.
Jag och Nicke har "tagit tag" i kosten och träningen igen efter att ha slöat till oss de senaste månaderna. Framför allt har vi lagt om våra frukostvanor, inget vitt bröd här inte och kanske inte choklad 7 dagar i veckan;-) Nåja, lagom är ju alltid bäst!

4 kommentarer:

  1. Nu har jag två gånger varit inne och försökt få avstånd mellan textstyckena men den envisas med att komprimera....!

    SvaraRadera
  2. Duktig kille du har! :-D

    Ja prata kan han! Undra vem han fått det från ;-)

    SvaraRadera
  3. Jätteduktigt av Max att ta sin "medicin" så bra själv! Skönt att det hjälper - håll fast vid det nu!!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Han är redig, lille Max. Börjar bli stora killen nu <3

    SvaraRadera