lördag 15 januari 2011

Feber och firande!

I morse vaknade Markus med 39.3 och febern är ett faktum igen. Det är ju bara tre veckor sedan han hade feber i fyra dagar! Stackars killen har legat på soffan hela dagen och bara orkat vara uppe i korta stunder.

Jag gjorde ett ryck i tvättstugan i förmiddags, tömde den och städade rejält. När jag lyfte ut korgarna med kläder så sprang det ut en jättestor spindel och jag skrek till högt. Jag bryr mig inte alls om att spindlar är ofarliga och mindre än vad jag är - jag avskyr verkligen dem! Max blev så klart rädd och nu har jag nog lyckats överföra min spindelfobi på honom=( Han har tjatat om spindeln större delen av dagen;-) Men när lördagsgodiset kom fram på bordet så satte han sig där också - tryggt från spindlarna i källaren;-)

Jag och Max hämtade upp Julia vid 13.30 och så körde vi till Klippan där min kusin Helen hade 30-års kalas. Helena bor på ett gruppboende i Billesholm, men kalaset hölls i stället i en trevlig lokal nära där faster Kerstin bor. Max spanade in smörgåstårtorna med Lena!
Kerstin och jubilaren! Helena har varit blind sen födseln men klarar sig imponerande bra själv!
Farbror Bosse, faster Kerstin och pappa. Japp, det syns att de är syskon=)

Max var superduktig och spexade runt i drygt två timmar innan vi begav oss hemåt.
När vi kom hem vid 17 tiden så låg Markus på soffan med 39.3 4 i temp=( Det konstiga är att han har inte ont i halsen eller är förkyld. Nåja, vi får väl se hur länge det varar denna gången!

4 kommentarer:

  1. Hoppas han kryar på sig snabbt!

    Tack för liften idag :-)

    SvaraRadera
  2. Så söt Max är när han kollar runt i godispåsen!
    Hoppas Markus känner sig bättre snabbt! Vi ses snart :)
    Må så gott alla! Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Krya-på-sig-kramar till Markus kommer här! Hoppas det inte är halsfluss, fast då borde han ju logiskt sett ha ont i halsen och det skrev du ju att han inte hade så vi får hoppas på det bästa.

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Tyvärr kom halsont i dag så det blir VC i morgon=(

    SvaraRadera