torsdag 13 januari 2011

Trött, tröttare, Emilia....

Varför ska mina barn ha så svårt att sova hela nätterna? Jag är trött på att vara så trött......
Max har börjat strula ordentligt igen på nätterna och det innebär i princip ingen sömn alls för mig. Han sov bättre när han fick Eskimo Kids varje dag, men som med en del annat så glöms det av när allt fungerar bra. Så nu när han strular ser jag ett tydligt samband!

Max skriker, pratar, sparkar etc och även Markus har varit vaken en del. I natt kom Markus 2.20 och frågade om han kunde sova i vår säng. Mysigt, men sömnen blir obefintlig med två barn i sängen. Jag uppskattar att jag sover 2-3 timmar/natt när det är så här struligt, resten av timmarna "vilar" jag bara. Max väsnas minst 1 gång/kvart så det är verkligen slitigt. Nicke går upp kl 5 och jobbar fysiskt på ett helt annat sätt än vad jag gör mina timmar på kontoret så det är inget snack om att det är jag som tar nätterna. Nicke erbjuder sig men jag säger absolut nej. Men i natt ska jag sno Markus rum och sova gott där - heeeeeela natten så får grabbarna springa till pappa om de vill något;-)

2 kommentarer:

  1. Jag skulle precis skriva till dig häromkvällen att nu har vi "soppa" igen med vår stora tjej. Pest och pina att inte få sova. Man känner sig som gråtfärdig heeeela tiden!!!
    Hoppas att det vänder för er snart!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Usch så jobbigt för er! Jag skrev precis på din blogg men så hängde sidan sig och jag vet inte om det kom med. Det är jobbigt att inte få sova, man behöver det för att orka med att vara den mamman man vill vara.
    Har du provat Eskimo kids till din tjej?

    SvaraRadera