onsdag 19 januari 2011

Kungliga ambitioner!

Sitter med huvudvärk från hell och hoppas verkligen att det inte är min tur att bli sjuk nu. Jag klarade mig i julas när alla grabbarna var sjuka och detta Markus har verkar ju vara smittsamt med tanke på att nästan hela hans klass är hemma! Nåja, bara att vänta och se.

I förmiddags var jag hos tandhygienisten och tog bort tandsten. Ingen jobbig process precis och inte heller kostar det mig en krona när jag går dit eftersom jag betalar en gång om året i och med avtalet. På måndag ska jag dit igen och laga ett hål, vilket kanske inte är så där superkul men jag överlever.

Markus har varit feberfri i dag och händer det inget under natten så får han gå till skolan i morgon. Min älskade unge fick mig att skratta gott i bilen då vi var på väg att hämta Max.

"Mamma, jag ska bli kung när jag blir stor"
"Det går nog inte riktigt för du tillhör inte kungafamiljen. De har tre barn och det är de som tar över efter kungen sen"
"Men då får jag gifta mig med dom. När jag blir kung så ska alla cykla bmx och fälten ska bli bmx banor överallt"


Jaha....så då ska man få äta julmiddagar med kungafamiljen sen då när Markus har gift sig med Madelaine=)=) Mest troligt blir det väl henne han väljer men blir det Carl Philip så får det väl vara så;-)
Har en orkan dragit fram????
Tornado???
Tropisk storm???
I så fall vet jag med säkerhet att orkanen heter "MAX" och den bara ökar i styrka allt eftersom och verkar inte ha för avsikt att avta inom det närmaste!

3 kommentarer:

  1. Hahaha "jag ska bli kung"
    Han är ju så underbar!

    Ja den där stormen Max håller nog i sig :-)

    SvaraRadera
  2. Då hoppas jag inte Markus blir kung över Småland i så fall för jag ser inte den uppenbara (?!) tjusningen i att ha bmx-banor överallt. ;-)

    Hoppas du slipper bli sjuk och att Markus får hålla sig fortsatt feberfri nu.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Haha vilka funderingar en gosse kan ha, min Anton hade nog gillat att ha Markus som kung!

    SvaraRadera