tisdag 5 april 2011

Gräslöpning!

Då har tisdagen också rullat på och veckan är i full gång. Jag och Julia har att göra på jobb och jag håller på att lära mig bokföring för fullt. Det är verkligen roligt att få nya kunskaper och jag tycker att det går bra för mig. Undrar om pappa (som är min mentor) håller med=)? I går blev det en kombinerad powerwalk/löpningsrunda eftersom jag inte springer på asfalt. Det blir raska steg på gatorna men så fort det kommer gräs eller mjuk väggren så passar jag på att springa. Pulkabacken i byn har blivit min räddning och i den rusar jag upp och ner för att få upp pulsen och känna lite mjölksyra i benen. Markus hade fotbollsträning i kväll och jag cyklade med honom dit när det började kl 18. Sen när jag kom hem kröp träningslusten fram och jag bytade om till löparkläderna och cyklade tillbaka till fotbollsplanerna. Där sprang jag runt en av dem som ligger precis vid backen och det blev fem varv runt och då tog jag backen upp och ner i varje varv. Sen tog jag bara backen och gjorde ca 10 rusningar upp och ner - snacka om mjölksyra!! Lite komiskt var det kanske att A-laget tränade samtidigt på planen och där sprang jag runt som en liten iller=) Men gräs är bra och benhinnorna klagar knappt alls när jag springer där - hurra!! Övrigt i veckan då? I morgon blir det väl bokbussen och mys med grabbarna, de ser fram emot det varje vecka. Resten av veckan är väldigt oplanerad och till helgen ska vi fortsätta slita med buskarna och få i väg dem till tippen. Hoppas på sol hela helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar