tisdag 12 april 2011

Öroninflammation!

Stackars Max som hade en hemsk natt=( Han var väldigt orolig från det vi la oss och när kl var 00.30 och jag inte hade somnat än, skrek han att han hade ont i örat. Så mellan 1-3 satt jag med Max i soffan för det gjorde så klart inte lika ont när han inte låg ner. Han hade fått Alvedon så vid 3 tyckte han det var ok att lägga sig igen i sängen med mig. Gissa hur trött jag var när klockan ringde 6 och det var dags att gå upp.... Nicke var på Vårdcentralen med Max och doktorn konstaterade öroninflammation på vänster öra. Vi ska ge honom nässpray och Alvedon, det blir ingen penicilin för det. När jag kom hem så satte vi i gång med att baka kanelsnäckor! Det blir en del deg när man gör dubbel sats.....

Tadaa!
Markus har varit på fotbollsträning i kväll - i ösregn! De var inte fler än 8 stycken i kväll och jag tycker verkligen det är bra gjort av Markus att inte bara klaga på regnet och stanna hemma, utan han klädde på sig regnkläderna och var med på hela träningen! Han fick själv bestämma och det var ingen tvekan på vad han ville.


I går var jag ute på en powerwalk och vid backen blev det en hel del rusningar upp och ner. Det är supertrist, men jag har ont i benhinnorna trots att jag inte springer alls på någon asfalt=( Det känns bara jag går i trappan tex och springa är smärtsamt. När jag kom in så satte jag mig och kylde ner benhinnorna, fick tipset av en fritidsledare på Markus skola och allt är ju värt att prova.

5 kommentarer:

  1. Stackars Max. Nej, penicillin får man bara om trumhinnan spricker.
    Hannes hade sin första uteträning idag och det var inte så spännande att stå på kanten i regnet. Klagshamns IP ligger dessutom ända nere vid havet, så det är inte precis vindstilla. Men vad gör man inte!?

    SvaraRadera
  2. Vi är förskonade från öronproblem så jag hade ingen aning om det skulle bli penicilin eller inte. Men nu vet vi att trumhinnan inte var sprucken i alla fall och Max sov faktiskt betydligt bättre i natt=)

    Vi behöver inte stå och titta på träningen eftersom det är hemma i byn och tränarna vill helst inte att föräldrarna är med varje gång. Men sen VILL man ju kika på då och då=)

    SvaraRadera
  3. Aj då, stackars Max. Öroninflammation är inte roligt, men som sagt var; det är bara hemmaapoteket som gäller i de flesta fall.

    Det ser inte trevligt ut att behöva kyla benhinnorna så där. Stackars dig. :-( Kanske bäst att ge tusan i tjurrusningarna också i fortsättningen?

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Jag måste säga att det hjälpte lite att kyla benen efter träning, jag har inte haft lika ont i går och i dag. Men visst sjutton känns det av hela tiden, mer eller mindre. Visst skulle jag säkert kunna ha mindre ont om jag inte alls sprang (dock är det tjockt gräs) men då får mitt psyke knäcken;-)

    SvaraRadera
  5. Fast du har ju klarat dig psykiskt utan att springa i vinter t.ex. Det hade nog varit betydligt tuffare om du hade varit en året-runt-löpare som avverkade flera mil i veckan i löparskorna och tvingades avstå helt pga strulande benhinnor. Du kan ju få upp pulsen ändå menar jag, på andra sätt, och den friska luften får man ju även om man "bara" promenerar. :-)

    SvaraRadera