torsdag 21 april 2011

Radio Kristianstad!

I dag var dags - radiobesöket i Kristianstad där vi skulle prata om ofrivillig barnlöshet, IVF och känslor och tankar runt detta. Vi körde hemifrån 8.15 och Nickes föräldrar har varit här hemma med barnen under dagen. Vid 9.40 ca var vi framme!

Vi fick sitta ner och vänta några minuter och då hörde vi på radion att Josefin Modig läste ett utdrag ur min blogg jag hade på Familjeliv! Min puls blev snabbare och det började bli riktigt pirrigt i magen.... Nicke var lika lugn som vanligt;-)

Jag var aningens nervös men det skulle bli superkul!




Här inne satt vi sen bland mikrofoner, hörlurar och dataskärmar!



I studion var det Josefin (till vänster) och Victoria som var proffs på det här och det kändes verkligen enkelt att sitta där och prata med dem.

Vi är supernöjda med vår medverkan och jag är innerligt glad att vi ställde upp. Det var fantastiskt roligt att få vara med om den upplevelsen, hur många får vara med om att sända radio live?


Sen var det känslosamt att gå igenom hela förloppet igen, det var många år som vi försökte, IVF processen var tuff att gå igenom och givetvis tänkte jag på allt som hände runt omkring som förlossningarna, Max kom 6 v för tidigt etc. Vi hann ju prata mer då det var låtar som spelades och nyhetssändingar, så det var mer vi tog upp som inte kom med live.


Jag tyckte det gick bra och vi har lyssnat lite på det via hemsidan när vi kom hem och jag är faktiskt nöjd med hur det lät. Ni som vill kan gå in på Sveriges radios hemsida, gå in på P4 Kristianstad och "lyssningsarkiv". Man går in på dagens datum 21 april och vi var där mellan 10-11.30 Första klippet är mellan 10-10.30 och då var vi visserligen i studion men vi började inte prata förrän efter nyheterna 10.30.


Hoppas att någon där ute som lyssnade kunde höra vår historia och känna att det finns hopp=)

När vi körde hem var det 21,5 grader ute och vi kunde byta om till shorts och t-shirts och sen tillbringa hela eftermiddagen ute.

I kväll har vi grillat med Ella, Gabriel och Nickes föräldrar och det var verkligen supergott och mysigt. Det är något visst med premiären!

6 kommentarer:

  1. Jag önskar fler människor vore som ni, dvs. lika öppna och ärliga även med det som går en emot i livet. I många fall pratas det vitt och brett om allt som går bra och flyter på som det ska, men det som är kämpigt och inte går enligt regelboken talar man ogärna om. Det är rätt knäppt egentligen, när det ju är DE ämnena som man egentligen BORDE lufta för att få stöd, råd och pepp på vägen mot en lösning.

    Tack för att ni finns - världens bästa Emilia och Nicke - för mig och för alla andra, kända som okända.

    Ha en härlig påskhelg! <3

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen! Nu har jag och Melvin lyssnat på er!! Super intressant och så proffsiga ni är, blir varm i hela kroppen av att höra er berätta. Ni är så goa!! Hoppas att ni får en super skön påsk i det fina vädret.

    Bamse Kramar Louise m grabbar

    SvaraRadera
  3. Tusen tack för era snälla ord=) Jag kan knappt förstå att det är oss ni menar=)

    SvaraRadera
  4. Hej Emilia!
    Ni var fantastiska på radion igår! Naturligtvis så lyssnade jag och ibland kom tårarna när man hörde er berätta! Roligt att höra! :-)
    Kram Susanne (Nettans svägerska)

    SvaraRadera
  5. Ni var så bra, ärliga och helt enkelt super! Är så stolt över er båda och skattar mig lycklig som har er i våra liv <3

    SvaraRadera