lördag 9 april 2011

Lördagen den 9 april!

Natten till i dag var Max ganska "tråkig" och han vaknade klockan 6 i morse. Så helt utvilad var jag inte i morse men ändå har vi fått supermycket gjort i dag. Nicke och Markus skulle till bmx banan i förmiddags för träning och de nya kläderna åkte på! Max har börjat leka med smålegot massor nu och traktorn som Markus har byggt är favoriten just nu! Jag och Max följde inte med till banan utan vi körde till Ica Maxi och storhandlade. Max är verkligen duktig när vi gör sådant här och jag har ingen tvååring som kastar sig på golvet och sparkar när han inte får som han vill. Min goding sitter i vagnen och tycker det är ganska kul att åka med, fråga om allt, äta banan....... ......och titta på fiskarna! När vi kom hem runt 11 tiden så strålade solen och jag och Max gick ut på framsidan. Bäst att sätta fram solstolen (där jag fick sitta ca 30 minuter i lugn och ro en stund).



Trappan är redo för påsk=) Ja, det är lite tidigt men det såg så tråkigt ut så vi behövde lite färg!
Vi har verkligen slitit med att dra upp alla buskarna längs med staketet och nu var det dags att ta en runda till tippen. Jag och Max lastade tillsammans så var släpet klart när Nicke kom hem och kunde köra iväg med det!
Vi har varit ute hela eftermiddagen, från 11 till 18 nästan! Det har gått åt många timmar med att vända jord och plocka rötter...... Sen har jag sopat, rensat lilla rabatten och städat jobbilen. Nicke har varit på tippen, grävt upp sista stora roten och städat och tvättat vår bil. Så här fint är det nu där "risbuskarna" stod och det syns tydligt hur långt fram de stod eftersom staketet inte kunnat målas där!
Vi ska så gräs och sen sätta tre eller fyra små buskar, kanske vinbär så barnen kan gå och plocka där sen. Blir stor skillnad!


Efter mat, bad och lite lördagsgodis är det nu full rulle i vardagsrummet. Vi ser "Smartare än en femteklassare" och när det är slut ska barnen in i säng. För vår del blir det en film, komedi med Jennifer Aniston!

2 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt härlig dag! Det ser ut att bli fint i trädgården.

    SvaraRadera
  2. En härligt aktiv utedag för familjen J som vanligt! Det blir kanonbra med ert "buskjobb" och nya bärbuskar låter som en bra plan. :-)

    SvaraRadera