torsdag 28 april 2011

Ur barnamun!

Precis som Alma, Emils mamma i Lönneberga, har jag en liten bok som jag skriver ner vad mina barn säger och gör. Det blir inte lika många hyss som Alma kanske skrev, men roliga kommentarer, saker de klarar av, en handavritning etc.




I dag har både Markus och Max fått mig att skriva i boken och jag tror att den kommer vara underbar att plocka fram och läsa i allt eftersom åren går=)


Max tog en tusensköna i gräsmattan i dag och sa "titta mamma, en vinbärssippa!!" Ok....då är det kanske det?!


När Markus hade lagt sig och jag pussade honom god natt sa han "mamma, i dag kom jag på en gåta. Hur långt kan man springa?.............Tills man blir trött!


I dag tog vi med oss Milton hem och det har varit supermysigt att ha honom här. Det gäller verkligen att passa de små grabbarna, vill ju absolut inte att det ska hända något när vi får äran att ha honom här=) Max ville både hjälpa till och vara "stor" för att sen ta leksaken ur hans händer i nästa sekund;-)


Det blev en powerwalk/löprunda i dag och det gick ganska bra! Benhinnorna bråkade inte så mycket, kändes bara lite i höger ben. När jag kom hem kylde jag ner benen med en isklamp och hoppas på att det inte gör ont i morgon=)


3 kommentarer:

  1. Ja, var får de allt ifrån! Så mkt kul dom säger!
    Ikväll när jag kallade på ava att maten var klar så sa hon,
    "jag behöver ingen mat mamma, pappa sa att jag fick glass!"
    Ja ja...
    Hur har det gått med Max utslag?
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Ha, ha....klart Ava får glass av pappa!
    Jag har ringt och fått en läkartid på fredag i nästa vecka, så får vi börja med det och se om de ska göra en allergi utredning. I dag har han inte haft några besvär!

    SvaraRadera
  3. Det är underbart med alla kommentarer, och så kul att plocka fram senare!
    Vi är just nu inne i en nostalgitripp och tittar på filmer från barnens bebistid varje kväll. Så mysigt!!

    SvaraRadera