lördag 15 augusti 2009

Blött, blött, blött...

Jösses vad det har regnat i dag! Det har verkligen öst ner från det vi slog upp ögonen lite efter 7 till klockan 16 ca i dag. Det var tänkt att jag och barnen skulle med mamma och hennes man till Ängelholm och åka "Laxen", men det vara bara att ställa in i detta vädret. Nicke körde till Göteborg vid 7.30 så det var jag och boysen hela dagen. Jag och Markus bestämde att vi skulle till Busfabriken i stället och satte fart för att komma dit innan stället invaderas av hundratals barn som behöver rastas en regnig lördag;-)

Vi kom dit vid 10.20 och då var där knappt något folk än, väldigt skönt. Markus lekte jättebra själv även om jag var i närheten hela tiden med Max. Max somnade en stund och sen åt vi lunch tillsammans innan det blev ytterligare någon timmes lekande. Det är så mysigt att få "Markustid" på detta sättet, han är alltid annars "pappas pojke" men den sista tiden har jag fått mer kel och mys med honom:-)

I eftermiddag kom mamma och Wille till oss på en fika, så fick vi träffas en stund ändå trots ändrade planer i dag. När de kört hem så gick jag och barnen ut en runda för lite frisk luft. Vi är verkligen vana vid att vara ute varje dag, så när det regnar en hel dag och vi måste vara inne - ja då känns det inte bra! Vi tog en lagom liten runda och sen hamnade båda barnen i badet tillsammans. Max älskar att bada och blev sur när jag försökte ta upp honom för tidigt...

Som om dagen skulle sluta där? Nope, sen har Tina varit här och vi köpte pizza. Gudmor erbjöd sig att passa Max medan jag körde för att hämta pizzorna och hon skämtade så käckt om att det skulle gå bra och jag skulle inte säga "att han är så mammig att jag inte kan lämna honom" (vilket jag INTE sa). Ha, ha...jag hade varit borta ca 2 minuter då Max insåg att jag inte var hemma och drog i gång med krokodiltårarna! Han vill absolut inte vara utan mig och jag känner att då får det vara så här nu ett tag:-) Jag vill inte lämna bort honom bara för att han ska vänja sig, då mår inte jag heller bra. Han är bara 10 månader och tids nog vill han inte heller hålla mamma i kjolen!

För en stund sedan körde Nicke hem Tina och Markus ville följa med. Det är "Vallåkraträffen" denna helgen och det är ju THE thing för bilentusiaster, vilket gör att Helsingborg svämmar över av bilar. De är just nu (klockan 22 ca) i stan och ser på bilar....Markus är eld och lågor - det är ju sååååå coolt med bilar som har vinge där bak, coola lackeringar, kan spela högt ljud etc....Hoppas han sover länge i morgon...

2 kommentarer:

  1. Det började regna här ungefär när det slutade hos er då! Sen har det öst ner både i natt och tidigare i morse. Just nu är det dock uppehåll. M&V är ute i skogen för att se om där finns några oplockade svampar kvar att norpa.

    Ha en bra dag!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Låter som ni haft en fullspäckad dag:) själv är jag nöjd med min insats idag.. Jag och Gabriel var oxå inne istan en runda och kollade bilarna,han var oxå eld och lågor:) Kram Ella och gabbi

    SvaraRadera