lördag 29 augusti 2009

Liten lördagsblogg!

I förmiddags fastnade hela familjen framför Markus Playstation där vi klurade ut tillsammans hur spelet skulle spelas! Markus har blivit superduktig på alla knappar och vi förstår ingenting. Men han kan behöva hjälp med att läsa instruktioner och när vi slog våra kloka huvuden i hop så kom han riktigt långt=) Han spelar för tillfället detta:
Sen klädde vi på oss och gick ut en runda. Max somnade i vagnen och vi besökte några lekplatser på vägen. När vi kom hem gjorde jag pannkakor till lunch och Markus ringde till Oscar och frågade om de kunde leka. Sagt och gjort, 5 min senare kom Mattias hit med Oscar och sen har grabbarna lekt sen klockan 13.

I kväll ska vi gå till grannarna där det är kräftskiva! Det har gått ut en inbjudan till hela gatan, dock är det bara eliten som är med varje år;-) Vi blir 17 vuxna och en skock ungar, ska bli riktigt roligt. Så nu ska jag kasta mig i duschen (vilket egentligen är onödigt när man ändå ska stänka ner sig med kräftspad....)Jag får skala och äta ett paket själv, Markus och Nicke äter nämligen färdigskalade på burk! Det vägrar jag dock=) Det lär nog slinka ner något med högre alkoholhalt än Ica´s cider - vi har ju dock gångavstånd hem...

2 kommentarer:

  1. Hannes är också en fena på Play Station. Star Wars spelade han mycket på vår dator, men nu är det Indiana Jones (samma stuk som Star Wars), F1 eller Fifa som gäller på Play Station. Dock begränsar vi spelandet till helgerna, annars tjatar han öronen av oss!

    SvaraRadera