torsdag 20 augusti 2009

Teknik och sol!

I går var jag och Nicke och förlängde våra abonemang så fick vi vars en ny mobiltelefon. Jag har aldrig köpt en mobiltelefon utan får en ny vartannat år då jag tecknar nytt avtal. Sen är då tur att vi har Julia....för varken jag eller Nicke är tekniska. Eller kanske jag ska säga att vi inte har intresset eller tålamodet? Så i går kom Julia ut på lite middag och fick tvättat lite kläder, i gengäld fixade hon med simkort, minneskort och datorerna. Så här såg det ut då....mycket teknik på bordet och en helt okunnig Emilia....

Men nu har vi fått ordning på telefonerna och sitter som två tonåringar med dem i handen för att lära oss allt=)

Så äntligen har solen varit framme hela dagen=) Dock har det nästan blåst storm, så någon strand blev det aldrig tal om i dag, utan vi har hållt oss hemma i trädgården. Markus har blivit väldigt förkyld och hörs lite tjock i halsen, så vi har velat hålla honom lite lugn i dag. Vi gick till lekplatsen i förmiddags men han var inte så intresserad av att vara där. Utan han kastade sig i soffan och såg på tv en stund i stället när vi kom hem. Julia kom ut runt lunchtid och sen har vi tillbringat eftermiddagen i trädgården. Härligt att få hoppa i bikinin igen, det var länge sedan sist! Julia tog som vanligt underbara bilder och jag skulle lagt upp många fler om det inte tog så himla lång tid här i bloggen *morr*

Goa ungen!
Barnen satt i ett hav av leksaker och hade roligt tillsammans.

Max fullkomligt älskar att plaska nu - inne som ute!

Max älskar sin gunga i trädgården. Ni ser väl att han tar tummen....dock inte så ofta (tack och lov!)

Julia och Markus gjorde partyhattar!

Max fick givetvis också en....
Jag gjorde pastasallad till kvällsmat som vi åt i uterummet. Resterna av salladen tänker vi ha till lunch i morgon på väg till Göteborg.

Någon som vill hyra in oss för en reklam kanske?
Mina älskade ungar.

Jag har även packat en del inför resan, dock tar vi det sista i morgon. Vi ska köra vid 10.30 då det passar bra för Max som sover förmiddag då. Vi ska stanna och äta lunch någonstans på vägen och sen checkar vi in på Askims camping där vi har hyrt stuglägenhet för hela helgen. Julia, Ella, Gabriel och Nickes föräldrar Inger och Bosse ska också med hela helgen. Vi ska vara på Liseberg i morgon från det att de öppnar klockan 15. På lördag och söndag är vi på bmx-banan och hejar på Nicke, Markus och Ella!

3 kommentarer:

  1. Helt underbara bilder tar hon,så fina:) Hoppas Markus kan cykla i helgen.. Kram Ella

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder, som vanligt!
    Hoppas ni får en kanonfin helg. Här har vi grabbfritt i helgen, motortjosan lörd-sönd på Knutstorp och Anderstorp för grabbsen och antagligen fika och skitsnack för mig och Lova ;-)
    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Markus ser inte så partysugen ut trots sin fina partyhatt. ;-) Härligt foto på dig och barnen i kvällssolen!

    Kör försiktigt idag och ha en mysig helg i Götet!

    SvaraRadera