söndag 23 augusti 2009

Göteborgshelgen!

I fredags begav vi oss till Göteborg med Julia, Ella, Gabriel, Inger och Bosse. Vi lämnade Gantofta vid 10.30 och stannade för lunch på vägen upp. Sen stannade vi till på bmx-banan i Kungsbacka för att kika lite på den innan vi checkade in på campingen i Askim strand. Vi har bott i stuglägenheter som är på 15 kvm där det fanns två våningssängar, litet kök och en matplast. Väldigt trång för oss fyra, väskor, vagn och två cyklar - allt skulle få plats där inne=)
Men finns det hjärterum.....

När vi packat in våra saker lite snabbt så begav vi oss till Liseberg. Där åkte vi karuseller så det stod härliga till och barnen var helt lyriska! Markus åkte det mesta och vi var förvånad över att han gillade Lisebergsbanan som går ruggigt snabbt! Vi blev blöta när vi åkte Flumride men det var ingenting mot hur genomblöt jag var efter Kållerado!! Vi skrattade så vi grät för allt hamnade verkligen på mig - Ella, Markus och Nicke klarade sig bättre. Men det var underbart att skratta så hjärtligt - allt på min bekostnad=) Vi spelade på chokladhjulen och kammade hem flera storvinster. Vi vann Marabou choklad, 20 st 100 grams kakor var där i den och ett rör med Centerrullar. Markus var så lycklig över att få vinna. Inger och Bosse var inte sämre de, utan de vann Aladin&Paradis askar i en storvinst. Jag och Nicke fick busa av oss lite då vi åkte Ballder och Kanonen själva - jösses vilket drag där är i dessa två=) Dock är Max så oerhört mammig och han gråter så fort jag lämnar honom, så då är det svårare för mig att koppla av när jag går i från honom. Det var ett trött gäng som lämnade Liseberg runt 22.30.

I lördags var det dax för första deltävlingen men Markus ville inte cykla då. Han är genomförkyld och hostar lite, sen tror jag att banan såg lite väl skrämmande ut. Banan i Kungsbacka är Sveriges längsta och svåraste och startrampen är oerhört högt upp, tydligen 9 meter! Men Nicke och Ella cyklade och vi andra hejade så högt vi kunde! Nicke tog en silverplats och Ella kom på en hedersam sista plats bland töserna. När vi väl körde där i från runt 20 tiden så beställde vi pizza med utkörning till campingen. Vi åt utomhus men myggen höll på att äta upp oss=)

I dag var det ny tävling och då ville Markus också vara med. Han kämpade på och jag är FULL av beundran att han cyklade på den banan. Jag hade aldrig vågat cykla ner för den branta starten kan jag säga....Han kom sist i alla lopp utom ett, dock med ett stort léende hela tiden och lika glad som vanligt. Vi talade om för honom att om man är femma här - så är man ju femte bäst i Sverige! Nicke tog en bronsplats i dag och Ella gjorde en vurpa i sin final. Men hon är fantastisk som cyklar med elittjejerna - tummen upp för henne!

Efter prisutdelningen så begav vi oss söderut och båda barnen somnade i bilen. Vi fortsatte då köra hela vägen hem i stället för att stanna och äta på vägen som vi hade tänkt. När vi kom till Helsingborg stannade vi till och köpte kinamat som vi sen åt här hemma. Julia tog sin packning och körde hem till sig - hon behöver kanske semester nu efter denna resan med oss?!

Helgen har varit underbar, mycket tid med familjen, strålande solsken, medaljer, roliga människor och massor med goa skratt! I den här sporten träffar man så många familjer på banan och det är en god stämning. Man hejar på varandras barn, skojar inför heaten, pratar massor och har roligt. Vi har lärt känna många nya vänner i och med detta!

Julia har tagit hundratals bilder under dessa dagarna så jag kommer garanterat lägga ut fler sen från cyklingen. Jag har fullt upp med Max och så filmar jag loppen, blir lite svårt att hinna med fotograferingen då=)

Pastasallad på en mysig rastplats.
Familjen Johansson - the one and only!

Markus och Nicke åkte karusell.

Nickes föräldrar Inger och Bosse!
En glad Max som busar med pappa!
Max provar lyckan=)
Markus vann storvinsten!!
Gabriel med mormor och morfars storvinst! Tror ni chokladen räcker till jul?

I lördags kom Nicke tvåa i A-final cruiser 30+

Max har fixat och grejat med lite av varje under tävlingarna!

Min älskade Nicke.

Hejarklacken - men varför ser jag så mycket gladare ut? Ha, ha....

Markus kämpade på Sveriges svåraste och längsta bana - givetvis får man då medalj!

Nicke tog en tredjeplats i A-finalen Cruiser 30+ i dag!

Trött lillebror...

....trött storebror.

5 kommentarer:

  1. Haha jag hade kunnat fortsätta ha semester med er utan problem! ;-) Men ja, ser ju inte allt för glad ut på bilden men tror jag kisade... :P
    Tack för denna underbara helg!

    SvaraRadera
  2. Vilken superhelg ni har haft, vännen. Härligt att vara tillsammans allihop och njuta av varandra. Spara lite choklad till Tant Loppan.
    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Tack själv för sällskapet,jag kom 4 på lördagen så kom inte sist:) men på söndagen kom jag sist..Det tar ju inte en månad sen ska vi iväg igen,men Gabbi busen får stanna hemma då:)

    SvaraRadera
  4. Kul att ni fick en så bra heldag på Liseberg, Ville älskade också Lisebergsbanan och hade det inte varit så (enormt!) lång kö så hade han åkt den igen, och igen, och igen.

    Är impad av Mackan, tycker han är kanonduktig!

    Den där chokladen är jag tvärtom inte impad av. Den kan ni gärna behålla för er själva. ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ha ha, tror inte chokladen räcker ända till jul........(Hade den inte gjort i mitt hem)

    SvaraRadera