söndag 1 augusti 2010

Festlig bmx-helg!

Vilken helg vi har haft! Den har innehållit festival, regn, strålande sol, bmx tävling, grillfest, kvällsdopp och lite till.....

I fredags kom Nicke, Ella och alla grabbarna till mitt jobb för att vi sen fortsatte tillsammans in på Helsingborgs festivalen. Regnet hängde i luften, men vi hade försett oss med jackor och paraplyer för att mota bort regnet. Det var Nickelodeon dagen och massa artiser uppträdde på stora scenen där vi stod en stund och tittade. Pernilla Wahlgren var konfrancier och höll på att blåsa bort - den tösen är inte stor! Däremot var scenen gigantisk!!

Max satt på Nickes axlar så han kunde så något=) Jag hade Markus på mina axlar en lång stund (vi turades om lite jag och Nicke för Markus skull) och det är minsann viktskillnad på grabbarna Johansson;-)

Ella och Gabriel!
Killarna åkte några karuseller var och hade hur roligt som helst även om det kom några regndroppar.
När vi var nöjda med kvällen så åkte vi hem till oss och åt pizza/kebabtallrik. En mysig fredagkväll!
I lördags var det dax för dag 1 i Summer race. Nicke, Markus och Ella körde till banan några timmar innan oss då det är träning först och det behöver inte jag och Max titta på. Det är en födel när det är tävling på hemmabanan, vi kan köra dit i två bilar. Vädret var lite molnigt men ändå varmt och skönt. Max pysslade med lite av varje.....
Min kusin Micke, faster Kerstin och hennes man Mikael kom dit. Just det, vovven var också med! Lika roligt som vanligt att träffas!
Markus kom 3-3-3 och kom till A-final. Nicke kom 1-1-1 och kom till A-final där han tyvärr körde ur (kom utanför linjerna). Ella tog sig till B-final och den vann hon. Tävlingen pågår under två dagar och man slår ihop resultaten. När tävlingen var klar körde vi hem och packade ur bilarna och gjorde oss i ordning för kvällens grillfest vid banan. Massa god mat i sällskap av alla bmx vänner!
Max var i gång hela kvällen, då krävs det en chokladboll för att orka=)
I går var det dax för ännu en tävling och solen gassade på oss hela dagen. Pappa/morfar och kusin Albin kom också till banan för att kika. Tack för lunchen pappa!
Markus kom 5-5-5 och hamnade i B-finalen som han vann. Nicke kom 1-1-1 och vann A-finalen och fick lite revansch=) Ella kom till B-final som hon vann - igen. Så alla tre vann respektive finaler de cyklade! Sen var det prisutdelning och Markus fick ta emot sin medalj.
Blev ingen pallplats för Nicke i och med att han körde ut ur första finalen, men en hedersam fjärde plats blev det ändå.
När vi kom hem så packade vi upp, åt middag och röjde lite där hemma. Vi blev sugna på kvällsdopp och det var superskönt även om det var väldigt svalt. Markus älskar att hoppa från bryggan!
Nickes föräldrar kom också ner en sväng och efter badet blev det glass. Dock kom det en skur då (från ingenstans!!) och vi satt under taket på uteserveringen.
Så var denna helgen över och i går kväll kröp lite jobb-ångest över Nicke, som börjar jobba i dag efter semestern. Jag känner också lite "höstångest" då sommaren går alldeles för fort och det är så mycket nytt som väntar oss nu framöver med Markus skolstart, Max ska vara utan storebror hos dagmamman, Nicke har nya tider och de kommande veckorna är lite röriga med barnvaktshjälp från alla håll och kanter (tur vi har stor familj som kan hjälpa till). Men vi vet också att så fort vi är i gång med vardagen så rullar det bara på igen=)

8 kommentarer:

  1. Fru Ågren (nej, Seppälä var det ju)2 augusti 2010 kl. 07:53

    En fartfyllt helg, både för dem som cyklar i fam J och dem som inte gör det. :-)

    Jobbångest, tell me about it... Jag har haft ångest för att börja jobba ända sedan jag slutade innan semestern. Har dock verkligen försökt att inte visa det för barnen, men inuti huvudet har det snurrat desto mer. Jag jobbar för Nima idag och på fredag och är i Atp tis-tor. Hoppas veckan går fort, fort även om jag har massor att göra på båda ställena.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tänk om vi kunde få vara lediga 10 veckor som man var när man var liten!! Vilken sommar man kunde ha då med familjen. Vi får hoppas att vår ångest försvinner lika fort som vardagen är i kapp oss=)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig helg ni har bakom er!
    Precis som ni skriver så finns den där jobbstressen bakom hörnet när man är ledig på helgerna. Här njuter jag av att vara ledig och försöker att hålla jobbångesten borta ( älskar ju mitt jobb) för det är så skönt att vara ledig och tillsammans med barnen!
    Hoppas nu att veckan går fort för er och lite långsammare för mig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj vilken rolig helg ni har haft, kan säga att jag börjar få lite höstångest oxå.. Inte kul.....

    SvaraRadera
  5. Vem är du "anonym"? Glöm inte skriva namn när ni inte är inloggade=)

    SvaraRadera
  6. Ingen "lathelg" minsan! Det är så kul att följa era äventyr.
    Stor Kram Johanna S

    SvaraRadera
  7. Alltså... detta är hysteriskt kul (min konstiga humor?). Kolla på fotot på Mackan när han får sin medalj. Tittar man lite "annorlunda" ser det ut som om Markus huvud tillhör medaljutdelerskans kropp :-D Kul när det blir lite tokigt, tycker jag.

    I övrigt... bra jobbat av hela gänget!!

    SvaraRadera
  8. Ha, ha...du ser alltid det lustiga i bilderna Tessan!

    SvaraRadera