tisdag 26 oktober 2010

Baklängesrapport!

I morse kunde jag lika gärna åkt skridskor till jobbet! Gatan glittrade supervackert och det var bara till att ratta försiktigt!


I går när jag skulle hämta Max så tog jag cykeln dit i stället. Han har lagt till med en tråkig ovana att han ska bråka varje dag när han ska in i bilen, så det mönstret måste brytas. Det var hur kul som helst att få åka på mammas cykeln i stället=) Tanken var att vi skulle cykla en längre runda direkt, men det fick bli en liten tur i byn bara för det var riktigt kallt för Max att sitta still där bak.


Markus lekte hemma hos Oscar så jag och Max stannade ute en stund och krattade lite löv innan vi sen körde och hämtade hem storebror. Grabbarna var ganska trötta och låg i soffan en stund och tittade på tv. Jag passade på att måla lite i köket medans potatisen kokade och fisken stektes - snacka om att ha många bollar i luften=) Nu har vi snart målat ALLT där hemma och det ser riktigt fräscht ut! Jag målade även staketet runt trappan en gång och det kommer bli superfint när allt fått färg! Vi hann även med att sitta och rita lite och grabbarna badade tillsammans innan det var läggdags.


I söndags körde jag, grabbarna och Julia till Halmstad för att möta Nina och barnen på Busfabriken! Det blev massor med lek och bus, de stora barnen skötte sig själva och vi vuxna kunde följa Max och hålla oss där han var. Julia var fotograf så jag tog inga bilder själv, men de dyker säkert upp på hennes blogg - håll utkik!


Vad händer denna veckan? Jobb för min del 7-14.30 hela veckan och Nicke jobbar kväll. I dag har vi inga planer, ska bara vara med grabbarna och förmodligen måla lite i kväll. I morgon ska jag och barnen köra till pappa och Lena för att de ska fira Max (kunde inte komma då vi hade kalas) och det ska bli supermysigt. På torsdag ska vi i väg på jobbrelaterad fest och då kommer Nickes föräldrar och passar grabbarna några timmar. Sen är det helg igen.....=)=)

5 kommentarer:

  1. God morgon min vän! Ska bli kul att få se ert nymålade hus ;)
    Jag bjöd visst in mig själv där....;)
    Ha en skön dag! Stor kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Ja!! När Johanna;-)? Saknar er!

    SvaraRadera
  3. Härligt med nymålat hus!
    Skönt att hitta vägar och metoder att bryta trots med!
    Njut av veckan vännen!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja det är slirigt ute nu, man får verkligen vara försiktig på gas och broms.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hur har ni det det närmaste helgerna?
    Vi är fria denna som kommer...
    Kram Johanna

    SvaraRadera