söndag 10 oktober 2010

Söndag i Gantofta!

Albin sov över hos oss och i morse var det kusinmys på hög nivå=)

Vid 10 tiden gick vi ut och dimman låg tät och det var bara 4 grader. Men vi var ute 1 1/2 timme och Max passade på att dammsuga lite.....
Markus gör tricks som vanligt!
Albin skejtar!
Vi gick upp till skolan och barnen busade runt. Här är de i "lilleskogen".
Grabbarna hade jätteroligt och klättrade på klätterställningen, gungade, körde kick och utforskade skolan. Lite chockad blev jag dock när vi upptäcker att ett lock över en brunn är lagt åt sidan!! Lagom perfekt för att ett barn kan trilla i och slå sig rejält! Jag fick ta i ordentligt för att kunna lyfta det på plats igen och i morgon är det jag som tänker prata med skolan om det. De håller på att göra någon renovering på skolan och enligt Markus så har de hållt på att rensa avlopp och brunnslocket var ju upptaget med ett speciellt verktyg som är gjort för det ändamålet. Så någon har ju glömt detta......*morr*.......
När vi sen ska hem så åker Markus och Albin kick nerför backen från skolan till oss och sitter ner på huk i full fart. Jag ser hur Markus kick börjar "vobbla" (fara hit och dit) och vurpan är ett faktum=( Han slår ansiktet i asfalten, skrapar sig under näsan, på hakan och ena handen. Tack och lov så klarade tänderna sig och efter många tårar så var det bra igen och fullt ös;-) Vi körde till Mc donalds och åt lunch där, lite extra mysigt för grabbarna.
Nicke har jobbat 6-15 i dag så det har varit jag och grabbarna som har hållt i gång för fullt. Vi mötte upp Ella och Gabriel vid tåget i eftermiddags och sen sen var vi ute en lång stund med barnen. Betydligt bättre väder i eftermiddags!
Måste bjuda på några "softa" bilder på Max......
Och ett STORT grattis till Marie och Magnus som har fått en pojke! Nu är Ellinore storasyster!
Långt inlägg om ditt och datt, nu är det snart läggdags så jag orkar med ULLARED i morgon!!

1 kommentar: