söndag 3 oktober 2010

Motvind!

I dag fick vi lite sovmorgon eftersom Max inte vaknade förrän 7.40! Nicke och Markus sov ytterligare en timme sen var hela familjen uppe och redo för en skön söndag tillsammans. Vi tillbringade morgonen inne med frukost vid tvn, jag städade källaren och det blev en och annan runda "Uno" eftersom vi köpte det till Markus i går.

Vi gick till lekplatsen en timme, fullt tillräckligt innan man känner sig helt bortblåst. Det är tröttande att vara ute när det blåser så mycket! När vi kom in så gjorde jag pannkakor till lunch, lite lagom att ta när man ska äta middag på kvällen. När Max hade somnat så passade jag på att byta om och tog mig ut på 4 km rundan i skogen. Det blev 1 km powerwalk och 3 löpning i dag, men jösses vad jag fick kämpa i motvinden på raksträckan tillbaka! I skogen var det ju lä men sen fick jag att bita i!

Efter en dusch så körde jag och Max till kompisen Noa på 2-års kalas! Hela familjen var välkomna men eftersom Markus är genomförkyld så stannade Nicke hemma med honom. Känns inte rätt att komma dragandes med massa baciller till de små barnen. Vi blev bjudna på massa gott, ostbricka till de vuxna och kakor och glass till barnen. Det var verkligen full rulle trots att det "bara" var 4 barn, men 3 av de går ju hos dagmamman tillsammans och är verkligen vana vid att busa!

När jag kom hem så var klockan 16.30 och vi kände för att ut och ta lite luft till med barnen. Jag fick testa på waveboarden men det är bara att konstatera att min son är betydligt bättre på det än sin mamma........

Måste ju bara berätta en gullig sak=) I går kom Markus och Nicke hem vid 20.30 efter att ha åkt på Jutan i tre timmar och haft en rolig kväll där. Markus fick duscha och ville stå en stund och bara spola varmt vatten på sig. När jag kom in så stod han med stängda ögon och höll på att somna ståendes!! Snacka om att vara slut;-)

1 kommentar:

  1. Usch ja, denna helgen har det verkligen varit kallt och blåsigt. Men det är skönt att komma ut lite ändå, det behövs!

    SvaraRadera