lördag 30 oktober 2010

Marknadslördag!

I dag körde vi till Ryds marknad i Höganäs, det är tradition och sällan vi missar den! Vi hämtade upp Julia på vägen och hon hade kameran med sig - som vanligt! Så när jag tog upp min för att ta några bilder - så blev det gapskratt när Julia stod med sin redo! Hon fick ta dagens bilder=)

Max såg fundersamt på karusellerna - och bestämde sig för att vägra!
Vi tittade på en klättervägg där barnen klättrade högt upp. Markus ville men jag sa nej, fick en känsla av att det kanske inte var så säkert på ett sådant tivoli med personal som förmodligen inte har någon utbildning på klättring och linor....
Nicke och Markus testade en attraktion som var ett hus fullt med konstigheter att klättra på!
Lunch blev en hamburgare på stående (sittandes för Max) fot!
På väg hem! Nöjd familj, framför allt Markus som köpt Pokemonkort och en ny mössa samt åkt karuseller. Nöjda barn = nöjda föräldrar!
Skön bild.....
När vi kom hem så målade jag sista väggen medans Max sov middag. Nicke körde med Markus på simskolan och han hade briljerat med ryggsimmet i dag! När Max vaknat tog jag honom i vagnen på en 2,5 km powerwalk i det härliga vädret. Måste komma i gång igen med träningen som legat på is i några veckor nu. Men orken börjar komma tillbaka efter sömnlösa nätter och målerifyllda dagar!
Nicke hämtade upp Ella och Gabriel på vägen hem så de har varit hos oss hela kvällen. Det blev tacos och en högljudd kväll med barnen, alltså precis lika mysigt som alltid=) Även Camilla kikade ut en sväng och alla syskonen var samlade en stund.
I skrivande stund är det bara jag och Max hemma och han ska försöka somna. Nicke kör hem Ella och Gabriel och Markus ville följa med. Nu ska jag duscha sen väntar film och garanterat lite lösgodis=)

4 kommentarer:

  1. Tack för en mysig stund igår :-)

    SvaraRadera
  2. Så kul att gå på marknad! Förstår din tanke med klätterväggen. Jag har alltid varit skeptisk till kringflyttande nöjesfält och säkerheten.
    Vilken härlig bild du har på Max på cykeln!!

    SvaraRadera
  3. Syrran - alltid trevligt;-)

    Therese - jag tänker också så ang sådana tivoli. Känns lagom säkert med ointresserade polacker med cigarett i mungipan;-)

    SvaraRadera
  4. Åh, marknad - så skoj! Ni verkar ha haft en toppendag :) Å vilken fin mussebalong Max hade :)

    /Helen, ej inloggad ;)

    SvaraRadera