söndag 17 oktober 2010

Vardagsrummet klart!

Behöver jag skriva att natten bjöd på usel sömn och dagen började extra tidigt för att Asterix skällde? Nope, då skippar jag det tråkiga;-)

Jag, Nicke och Max begav oss en sväng till Ikea på förmiddagen. Markus skulle leka med kompisen H och vi tänkte att vi nog skulle klara av Ikea med Max. Big mistake..... Han är verkligen hur tuff och jobbigt som helst just nu och skriker för allt! Han vrålar fullständigt ca 100 gånger om dagen och på Ikea var det inget undantag. Och då kan jag säga att vi lät honom få gå själv, stanna och titta på intressanta saker etc etc. Men det slutade med att Nicke fick bära ut honom, vråkskrikandes, medans jag fick avsluta turen själv. Nåja, hem kom vi och det blev målat lite till.

Nu är vardagsrummet färdigt, nåja gardinerna ska läggas upp och tavla ska inhandlas, men nu är väggarna vita, nya matta och nytt bord inhandlat!

Gissa vem som ser på tv? Dagens ledtråd: det är Musses klubhus på tvn;-)
Andra sidan av rummet!
Känns som vi kom tio år fram i tiden i huset=)=)

7 kommentarer:

  1. Snyggt och läckert! Förstår att ni är nöjda :-)

    SvaraRadera
  2. Gott jobbat! Men om jag ska vara helt ärlig så ser jag ingen jättestor skillnad, men det är mest för att jag tyckte att ni hade ljust och fint redan innan. :-) Sedan om jag hade sett en "gammal" vägg jämte en nymålad hade jag säkert sett en mer markant skillnad. Hur som helst; att ni själva märker stor skillnad är ju givet och även det allra viktigaste. :-)

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt!! Helt nytt rum.
    Hur går det med Omega3 oljan till Max?
    Hoppas ni får sova gott inatt!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Japp, vi är helnöjda!

    Nina - det är ju inte bara från sandbeige till vitt, även nya gardinstänger, gardiner, matta och bord;-)

    Johanna - i går och i dag kunde vi ge honom det som "medicin" med sprutan direkt i munnen, fast i dag tog det emot. Han gillar inte den och jag kan förstå honom. Får blanda det i juice då och då och så tänkte jag köpa hem Proviva, det blandade vi alltid det med till Markus=)

    SvaraRadera
  5. Blev så fint! Dock minns jag inte ens vad ni hade på väggen innan... Haha. Bra koll man har ;-)

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Så fint det blev:)Låter som en kul runda på IKEA... vi har med lite ny trots hemma nu men det är nog för att det är så mycket på gång men man har ingen energi över till trots nu!! Hälsa familjen så hörs vi av

    Kram Louise

    SvaraRadera
  7. Okej'rå, I hear you. Fast jag vidhåller ändå att jag tycker att ni hade det så pass ljust och fräscht innan att skillnaden inte är enorm. Men det ska du ju enbart ta som ett gott betyg! :-)

    SvaraRadera