fredag 22 oktober 2010

Fredagshumör!

Jodå, humöret är bra, sömnbristen har avtagit och trotsnivån ligger lite lägre än vanligt! Måste börja med att tacka för alla mail, sms och samtal som kommit under de senaste dagarna. Fantastiskt att ha så fina vänner och familj som märker när man är på botten och behöver lyftas upp till ytan igen. Det har varit riktigt tufft men just nu känns det lite lättare. Tack, blommor till er alla som finns där när man behöver er!


De två senaste nätterna har varit betydligt bättre och jag har fått sova lite mer. Visst är jag vaken 2-4 gånger minst per natt men det är stor skillnad mot hur det varit de senaste två veckorna. I natt tex så fick inte Max något "utbrott" förrän 5.30 i morse och då hade jag fått sova några timmar ostört, förutom att Markus kom tassandes och la sig inne i extra rummet=)

Jag gick med Markus till skolan vid 8 och sen blev det lite frukost med Nicke och Max. Nicke är ledig i dag så vi körde till Ica Maxi tillsammans och storhandlade innan jag sen körde direkt till jobb. Det är inte tänkbart att köra dit ensam med Max just nu, men när vi var båda så "vågade" vi göra ett försök. Det gick hyffsat bra tills han mot slutet fick ett utbrott och gjorde den klassiska "jag-kastar-mig-på-golvet-och-skriker-metoden" för att få som han ville. Nope, han fick inte som han ville så han skrek vidare medans jag bar ut honom. Men sen blev det lugnt igen och det är bara att konstatera att trägen vinner!

I kväll blir det tacos och fredagsmys på Fältgatan. Vi spelade in Robinson i går och ska se det i kväll med Markus, han älskar verkligen det programmet så därför gör vi så. Passar knappast att han är uppe till 21.30 en vardagkväll då programmet går på torsdagar?! I morgon ska vi fortsätta med lite renovering av hallen och ha det allmänt skönt där hemma bara. På söndag ska jag köra till Busfabriken i Halmstad och möta upp Smålands finest för lek i några timmar!

Ha en härlig helg vänner!

6 kommentarer:

  1. Skönt att du får sova lite bättre, vännen. Sömnbrist är inte att leka med!! Lova hade ju sin period från ca 6 månader tills hon var 2 år och då höll hon på att stöka, skrika och vakna hundra gånger per natt. Det tar på krafterna vill jag lova. Vissa perioder var bättre, andra gräsliga. Hoppas ni kommer in i en bra period nu.

    Hälsa smaulands finest. Hoppas hon inte flyr skogarna för att vi kommer dit ;-)

    Bamsekram!

    SvaraRadera
  2. Ha nu ni med en riktigt trevlig helg och hoppas på många sov timmar:) Själv är det ju lite si så där med sömnen nu, är väl upp åtta gånger per natt så jag VET att det sliter på en.

    Bamse kram till dig med!!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det går åt rätt håll:-)

    (Dax att byta bild, känns så sommrig nu i mörkret..Försöker undvika att titta eftersom jag vet att det e ju ett tag kvar tills vi kan vara ute, barfota:-)
    Du får ju absolut ha kvar din bild om du vill, blää, vad jag e dålig att uttrycka mig rätt..
    Förstå mig fel el. rätt....Jag lämnar det nu, ha en trevlig kväll:-)
    //Lina

    SvaraRadera
  4. Tessan - usch ja, ni har också haft det tufft!

    Anonym - vem är du? Jag blir så nyfiken när ni glömmer skriva era namn!

    Lina - jag lovar, ska byta bild! Ha, ha...jag förstår dig=)

    SvaraRadera
  5. Du förtjänar alla blommor i världen själv vännen! <3 Vi stöttar och peppar varandra - that's what friends are for!

    Ser SÅ mkt fram emot att få ge dig en riktig småländsk björnkram imorgon!

    P&K

    SvaraRadera
  6. Skönt att du mår bättre. Sömnen betyder så mycket mer för kropp & själ än vad man kan tänka sig. Viktigt som attan.
    Ta hand om er alla & ha en riktigt mysig helg. Kramar

    SvaraRadera