tisdag 5 oktober 2010

Mina pärlor!

Lite eftermiddagspyssel med mina egna pärlor=)

I kväll har jag varit på föräldramöte mellan kl 18-20. Det var väldigt roligt och givande och jag fick veta massor om hur Markus har det om dagarna, vad det gör, se bildspel och bli fullmatad med information! Jag är imponerad över deras arbete med förskoleklassen, att de kan göra så mycket med 34 vilda 6-åringar! Dock är de ju delade på två grupper vid många tillfällen, men de gör ju massor tillsammans också.
Vi skrattade gott när vi fick höra att det tar 1 1/2 att ha gympa, då bara ca 30 min är ren gympatid. Resten av tiden går till att byta om innan gympa och sen duscha och byta om efter....
De är i skogen varje torsdag och där leker dem, gör olika övningar som tex lära sig olika former, vilka pinnar är längst/kortast samt att de har grävt ner saker fastspikade på en planka (bananskal, plast, metall etc ) för att sen gräva upp till våren och se vilka saker som finns kvar. De pysslar och skapar inomhus, spelar spel, går till de olika lekplatserna i byn, skriver och ritar i sina förskoleböcker etc. Ett härlig gäng som har hand om barnen och jag är verkligen supernöjd med allting!
Nästa vecka ska de åka in till Helsingborg och gå på teater och ha med sig matsäck! I dag kom Markus hem med en inbjudan till en Halloweenfest från klassens sötataste tjej (enligt Markus;-) Livet leker när man är 6 år!

2 kommentarer:

  1. Nästan så man blir sugen på att köpa hem lite pärlor :P

    SvaraRadera
  2. Du kan komma till oss och lägga pärlplattor precis när du vill=)

    SvaraRadera