tisdag 29 mars 2011

Backglädje!

Då har måndag och tisdag rullat förbi och jag slås igen av tanken "att snart är det helg igen". Ganska skrämmande att det går så fort och det känns som det är måndag och fredag hela tiden. Ska det alltid rulla på så här fort eller kan vi hälla bromsolja i klockan? Markus har lekt med en klasskamrat både måndag och tisdag. I dag hade de fotboll så när Nicke lämnat grabbarna och kom hem igen, då hoppade jag i träningskläderna och begav mig ut på en powerwalk. Tänkte att jag skulle hinna med en lagom runda och kunna hämta Markus när han var klar med träningen. Det känns i benhinnorna när jag går också, så löpningen är helt utesluten=( När jag kom fram till pulkabacken i byn så flög f*n i mig och jag gick/sprang upp 12 gånger! Där är gräsmatta med stora tovor på backen så det är supermjukt underlag. Skönt att få upp pulsen rejält och bli lite mer svettig än vad man faktiskt blir av att "bara" gå. Det går att hitta träning överallt om man bara vill! I morgon är det bokbussmys, det blev inget förra veckan och det märks på kvällarna när vi ska läsa för Max.....Totte- och Emmaböcker i alla ära men nu kan vi dem;-) Jag har i dag mailat Josefin på P4 och meddelat att vi ställer upp på skärtorsdagen. Ska bli riktigt spännande att få uppleva ett radioprogram live!

3 kommentarer:

  1. Blir skogstokig när den komprimerar texten!! Inte lättläst precis...*morr*..... Kvittar hur jag gör så hamnar texten så här!

    SvaraRadera
  2. Det gör inget när man skriver så bra som du Emilia...
    Backglädje var det ja, "Anthon Berg chokladäggglädje" har jag i soffan nu...
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Ha, ha...du är för go Johanna! Finns många olika sätt att glädjas på=)

    SvaraRadera