onsdag 16 mars 2011

Lill-lördag!

Onsdag är ju lill-lördag för många. Dock är det inte krogen som gäller för oss, utan lite god mat, Bokbussen och något godis till grabbarna! I dag var inget undantag, vi åt tortillabröd med grönsaker och kyckling och Markus dukade fint till Nicke kom hem.

Vid 18 tiden gick vi ner till Bokbussen (i iskalla vindar!) och det lånades nya böcker och filmer. Jag fick med mig boken om Victoria hem!

Ett litet besök i affären och grabbarna var nöjda med vars en liten påse godis=) När vi kom hem blev det soffan och tvmys för Markus och Max, jag stod och strök tvätten och Nicke tränade i källaren. Det var två väldigt trötta barn som somnade gott i kväll och jag har strötittat på "112 på liv och död" på tv4+. Nu har maken tagit kontrollen över tvn och då blev det fotboll.....

Så jag tänker stänga ner datorn och läsa lite om vår blivande drottning! I morgon är det ytterligare en tidig morgon för familjen Johansson, vi vaknar lite efter 6 hela familjen. Markus ska till Konserthuset med klassen och det ska fixas matsäck som han ska ha med sig. Gissa om han tycker det ska bli roligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar