tisdag 15 mars 2011

Rårakor!

I dag slutade jag 14.30 eftersom det är min tidiga vecka och då hämtade jag Max först i dag. Han tycker det är roligt att ibland följa med och hämta Markus, även om det för mig är lättast att hämta Markus först utan Max. Det tar lite längre tid när Max ska lunka runt på skolan, gärna in i Markus klassrum och testa sakerna=)

När vi kom hem var vi ute en stund i solen. Våren är verkligen kommen och det känns helt underbart! Väl inne så spelade jag och Markus ett spel innan jag sen började med middagen. För första gången gjorde jag rårakor! Blev supergott och till dessa hade jag lite bacon, lingon och knäckemacka. Jag kan verkligen rekommendera Icas "billiga veckan" där jag hämtar ut många recept och får nya idéer!


Dagens träning blev 35 svettiga minuter på spinningcykeln, bra dunk i öronen och så fick jag visualisera mig en hård instruktör som piskade mig;-) Jag måste vila mina smalben någon dag till från löpning och se om det släpper.

Markus har varit på fotbollsträningen och när han sen kom hem så var det två hungriga killar som klämde ett gäng smörgåsar innan det var läggdags. Kan säga att det märks vi har två grabbar - det går redan åt mycket mat och dricka tycker jag.....=)

2 kommentarer:

  1. Rårakor har jag aldrig lagat själv men jag tycker det är gott så det ska jag absolut prova. Tack för tipset!

    Hoppas dina smalben känns bättre idag. KRAM

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen superenkelt och gott!

    Smalbenen är absolut inte bra=( I dag har jag börjat äta Voltaren, tänkt att det kan vara lika bra nu och göra det när jag ändå låter bli att springa några dagar. Så gör jag allt som står i min makt för att det ska bli bra=)

    SvaraRadera