lördag 26 mars 2011

Soliga, härliga lördag!

I dag var det ny dag kl 7 på Fältgatan och hela familjen var vakna, redo för en ny dag. Har varit lite dåliga nätter med Max, så lite sliten är jag allt. Nicke körde till Camilla vid 9 tiden för att hjälpa till med flytten, men jag och grabbarna stannade hemma till 11 tiden. Jag städade lite här hemma och sen gjorde vi tunnbrödsrullar och tog med dem så flyttgänget fick lunch.

Jag fick Max att sova middag på farmor och farfars soffa och under tiden satt jag några minuter i solen och njöt av utsikten de har på åttonde våningen! Jag hjälpte till så gott jag kunde med tanke på att någon måste hålla koll på Max=) Praktiskt att svägerskan flyttar till lägenheten vägg i vägg med svärföräldrarna=) Max var helt lyrisk över att kunna gå mellan lägenheterna hur han ville!

Vid 15 tiden tog jag med mig Markus, Max och Gabriel hem och vi gick till lekplatsen. Vi tog med lite bulle och saft och njöt av vårsolen!




Efter en timme gick jag och Max in, men Markus och Gabriel stannade ute nästan en timme till. Jag tog ett pass på spinningcykeln och i har jag glatt kunnat konstatera att det är första dagen på två veckor som jag inte har känt av benhinnorna när jag går!! Jag ska inte ha bråttom med löpningen, det får bli spinning och sim ett tag till och sen får jag testa med powerwalk och se om det känns då.

3 kommentarer:

  1. Oj var Skaunegänget vakna "redan" klockan sju. ;-)

    Du gör rätt i att inte utmana benhinneödet utan tar det lugnt med den typen av benpåfrestande träning. Sen när du kan pw:a utan problem kan du ju provspringa lite på mjukt underlag, men det blir som sagt var senare.

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Skönt att benhinnorna känns bättre. Ta det lugnt nu!
    Jag känner av mina benhinnor då och då när jag har pw:at. Hur kan man motverka det?

    SvaraRadera
  3. Benhinneinflammation är för många väldigt svårt att bli av med. Nicke har haft superont också i många omgångar. Men bra skor, inlägg i skor, mjukt underlag när man springer, vila.... Det är bara att ta´t lugnt och låta det lägga sig. Men jag är rädd för att det kommer igen när jag börjar springa=(

    SvaraRadera