tisdag 8 mars 2011

Tjejträff!

I går kväll körde jag till Petra på Råå där även Marielle och Ann slöt upp. Vi lärde känna varandra i mammagruppen när Markus var nyfödd och har sen dess hållt kontakten och umgåtts. Petra bjöd på en supergod, krämig pasta som bla innehöll sparris, som serverades med sallad och vitlöksbröd. De icke körande drack gott vin till detta och jag njöt av iskall alkoholfri dricka som Petra blandat till.

Det blev mycket prat och skratt och vi konstaterade kort och gott också att barnen har blivit väldigt stora=) När vi började umgås satt vi och ammade eller matade med flaskor, bytade blöjor och satt på golvet runt barnen där de låg på en filt och kom varken fram eller tillbaka. Lite lustigt är att det bara blev pojkar, fem stycken fick vi då eftersom det finns ett tvillingpar bland grabbarna. Tusen tack tjejer för en härlig kväll!

Jag rullade in på Fältgatan lite innan kl 23 och gick raka vägen till sängen och slocknade. Är glad att jag hann springa en runda INNAN jag körde till Petra, hade varit lite väl jobbigt att göra det mitt i natten;-)

I dag ska Nicke och grabbarna få semlor hos Ingrid när Nicke hämtar där kl 15 i dag. Jag jobbar till 16 och blir utan semla - vilket inte gör allt för mycket då jag inte gillar mandelmassa....=) Dock åker i stället skorna på och jag ska springa en runda direkt medans det är ljust och soligt! Skönt att ha det gjort innan mat och kvällsmys med grabbarna, för jag ofta så trött när väl allt det är gjort.

Ha en bra fettisdag!

3 kommentarer:

  1. Får väl se om man bjuder nästan-sambon på en semla idag ;-)

    Du springer, jag simmar. :-)

    SvaraRadera
  2. Det låter som en mysig kväll! Visst är det roligt när man håller kontakten med de mammor man lärde känna när ens barn var riktigt små!

    Du springer å springer å springer... Den där 5-km:aren är väl ett minne blott vid det här laget!? :-)

    SvaraRadera
  3. De där 5 km har jag faktiskt inte sprungit än, det har blivit 4,6 som mest. Men jag närmar mig=)

    SvaraRadera